pr & social media adviesbureau

blog

Creatief met content - Google Zeitgeist

Creatief met content - Google Zeitgeist

Vorige week heb ik met veel plezier geluisterd naar de presentatie van C.C. Chapman tijdens 'An evening with...' van Coopr. Met veel dynamiek gaf C.C. vele tips hoe je op zo'n manier met content kan omgaan, zodat deze interessant is voor de doelgroep. Allerbelangrijkste in iedere communicatiestrategie is natuurlijk bepalen wat het doel is. Wat wil je bereiken? En hoe bereik je dit? Doe onderzoek naar je doelgroep, wat is the talk of the town. Spreek je doelgroep aan op een normale manier. Geen marketing blabla, maar gewoon zoals we als mensen tussen elkaar zouden doen. Als je goed luistert dan weet je welke toon gepast is. Gebruik beelden, laat zien wat je bedoelt. CC. liet voorbeeld zien van een kaas producent. Hoe breng je over dat de kaas lekker is? Door foto's van lekkere tosties te laten zien;-)

Reimagine, do not Recycle
De tip waar ik de meeste ideeen bij kreeg was herontdek content in plaats van hergebruiken van content. Hij liet heel toepasselijk het Zeitgeist filmpje van Google zien dat wij die dag verstuurd hadden aan pers. In Zeitgeist geeft Google aan de hand van content uit hun producten het afgelopen jaar weer. Kijk en huiver. Het is inderdaad een prachtig filmpje.

Het is dus de kunst om content op zo'n manier te herontdekken dat het interessant is voor je doelgroep. Ik heb ideëen en C.C. beloofd de voorbeelden te sturen als we ze gemaakt hebben. Keep you posted.

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond