pr & social media adviesbureau

blog

Het onderbuikgevoel van Whizpr

Pauline Huijzer is ondernemer en blogger voor Het nieuwe werken blog. Voor een serie artikelen sprak zij met Annerieke en Willemijn over het gebruik van intuïtie in bij het managen van een PR bureau.  Rede en gevoel spreken elkaar regelmatig tegen, maar uiteindelijk wint toch altijd het onderbuik gevoel.
  Lees meer 

Hoe mobiel is het onderwijs?

Dinsdag 14 mei heeft de tweede SEM (SURF Edublogger Meetup) plaatsgevonden bij SURFnet.  Edubloggers vormen voor SURF een gewaardeerde groep experts. Het thema was dit keer ‘Mobiel in het Onderwijs’.  Lees meer 

Hoe kom je in Facebook nieuwsoverzicht

Met al onze klanten voeren we het gesprek over de toegevoegde waarde van Facebook voor het merk. Het is zo klaar als een klontje dat 'de consument' steeds meer tijd besteedt aan Facebook en om die consument te bereiken is dat het platform waar je dus moet zijn. Regelmatig voeren we ook discussie of de investering die het vergt opweegt tegen de opbrengsten. Slechts een deel van je fans zal immers je content voorgeschoteld krijgen. Aandacht op Facebook kun je kopen, maar je kunt ook een aantal stappen zetten om je Edgerank te verbeteren. Op Mashable zag ik deze infographic die goed uitlegt wat Edgerank is en hoe je die kunt beïnvloeden.  Lees meer 

Troonswisseling op Twitter

Het zit er op, de troonswisseling! Afgelopen maanden speelden bedrijven massaal in op deze historische gebeurtenis, wat resulteerde in talloze goede en minder goede marketingacties. En dinsdag was het dan zo ver. We zaten met z’n alle aan de buis gekluisterd. Bijna 5 miljoen mensen volgden de inhuldiging live op tv. En ook op diverse social media was de troonswisseling hèt onderwerp van gesprek. Het was zelfs zo druk dat Koninginnedag tot nu toe de drukste dag van het jaar op social media was, aldus sommige bronnen. Zo zouden we afgelopen dinsdag 25 procent meer berichten op social media hebben gepost dan dat we op een gemiddelde dag doen en twee keer zoveel als vorig jaar op Koninginnedag. Lees meer 

Mijn persoonlijke verslag van TNW 2013

Voor DutchCowboys ben ik afgelopen week naar The Next Web gegaan om verslag te doen van dag 2. Na het zien van de presentatie van Ryan Holiday, schrijver van het boek Trust me I’m lying, op de tweede dag van The Next Web werd ik direct door een writers block getroffen. Na al de artikelen online over TNW bekeken te hebben, heb ik de gedachte ‘wat heb ik daar nog aan toe te voegen’ opzij gezet en alsnog mijn eigen verhaal geschreven. Conclusie na een dag vol inspiratie blijft dat het internet ons leven immens verrijkt, maar tegelijkertijd ook weer verarmd. Net als ieder jaar is het thema simpelweg; de technologie dendert voort met alle gevolgen van dien. Lees meer 

Truphone: Truly Fascinating

Je maakt niet elke dag mee dat een nieuwe telecomaanbieder officieel de Nederlandse markt betreedt. Op 25 april jl. ging het mobiele netwerk van het van oorsprong Britse Truphone officieel live in Nederland. Whizpr was erbij! Lees meer 

Dagelijks aanbevolen dosis visual storytelling

We verdrinken in informatie, zien door alle bomen van data het bos niet meer en hebben daarom behoefte aan structuur, orde en overzichtelijkheid. En daarom is er zoiets als informatie of data die omgezet worden in beelden. Beelden zijn krachtig en ontzettend bruikbaar om de meest gecompliceerde stukken tekst begrijpelijk te maken. Hier komt ook een stukje storytelling aan te pas. Infographics en andere visuals vertellen een verhaal. Deze zijn vaak zakelijk en informatief van aard, maar ze kunnen ook op zakelijke wijze iets heel grappigs overbrengen. Wat vast staat is dat ze op dit moment hot and happening zijn. Lees meer