pr & social media adviesbureau

blog

Storytelling #Etrip2014 levert relevante en massaal bekeken content op

Zoals je misschien al hebt gelezen, was deze Whizpr samen met het team van o.a. Dutchcowboys van 18-23 mei 2014 in de Franse Bourgogne voor een e-trip. Met een groep van in totaal zeven personen, waaronder bloggers, een fotograaf, cameraman en onmisbare regelneef, hebben we een week lang content gecreëerd voor de Franse regio en deelnemende klanten. Lees meer 

Onze klant Marktplaats bestaat deze maand 15 jaar! Wat begon als een soort digitaal prikbord voor tweedehands spullen is uitgegroeid tot een massaal winkelplatform met dagelijks 1,3 miljoen bezoekers. Een indrukwekkend jubileum als dit deel je natuurlijk het liefst met veel mensen! Dankzij een succesvolle lobby van Whizpr was Marktplaats-directeur Olivier van Duijn onder meer gisteren te gast bij RTL Late Night. Ook schoof Julien Rademakers, initiatiefnemer van vintage blog Gevonden op Marktplaats aan. Check hier het item

Marktplaats bij RTL Late Night 

We zien ons in werk als PR-bureau dat we steeds vaker te maken krijgen met content marketing. Bijna wekelijks wordt ons ook gevraagd om advies te geven op dit gebied. Onlangs kwamen we vijf belangrijke tips* tegen die wij onze klanten ook vaak meegeven als het gaat om content marketing: Lees meer 

Het verhaal van storytelling en fietsen

Het ene moment heb je een kantoorbaan en het andere moment fiets je door de Bourgogne met een stel geeks op elektrische mountainbikes. Ik moet zeggen, ik had het slechter kunnen treffen. Lees meer 

Stappenplan crisiscommunicatie: be prepared!

Is crisis reden tot paniek? Nee, is onze stellige overtuiging. Als het goed is, is jouw organisatie namelijk al jarenlang bezig met het zorgvuldig opbouwen van een goede reputatie, op basis van een goed uitgedachte communicatiestrategie. Uiteraard komt er in tijden van crisis wel extra druk op het communicatiebeleid, er moeten namelijk goede antwoorden komen, ook op lastige vragen. In deze blog een  basic stappenplan om voorbereid te zijn wanneer er een plotselinge calamiteit speelt. Lees meer 

Mobiel betalen is in Afrika heel normaal

LTE, 4G-internet, NFC-technologie, dual-core processoren, OLED-schermen, vingerafdrukscanners, nano-sim- en micro-USB-oplossingen. We zijn als Westerse consument van alle mobiele gemakken en vernuftige technologie voorzien. Tenminste, dat denken we vaak. Waarom kunnen we bijvoorbeeld nog niet in de supermarkt afrekenen met onze mobiele telefoon? In Kenia en Zuid-Afrika kan dit namelijk al wel. Ik wil ook kunnen betalen met mijn mobiel, net als mijn vrienden in Johannesburg, Emalahleni en TzaneenLees meer 

Hoe leg je de link tussen ‘design’ en een telefoon

Het kan je bijna niet ontgaan zijn dat HTC zijn nieuwe vlaggenschip heeft geïntroduceerd. De HTC One (M8). We werden gevraagd door HTC het nieuwe vlaggenschip aan te kondigen waarbij de focus ligt op het design van het toestel. Onze opdracht was om zowel tech- als consumentenpers uit de Benelux kennis te laten maken met de HTC One (M8). Eerst was er de launch voor techpers in Londen. Dit resulteerde in mooie coverage en ook hen viel het op dat het toestel er prachtig gedesigned uit ziet. Vervolgens was ons doel de nieuwe telefoon bij een breder publiek onder de aandacht brengen, van zowel lifestyle pers als pers specifiek gericht op design. Lees meer