pr & social media adviesbureau

blog

Naar New York met Marie Claire

Er leiden meerdere wegen naar Rome, maar je moet er eentje kiezen en in het geval van onze klant Expedia kozen we voor een geïntegreerde weg met print en online om de brand awareness van het merk Expedia te verhogen. Een ding is zeker: vrouwen en citytrips zijn een goede match. Dus ging Expedia op ons advies de samenwerking aan met de Nederlandse vrouwenglossy Marie Claire om samen een trip naar New York weg te geven. Lees meer 

Tijd kritische succesfactor bij inzet paid, earned en owned media

Het opbouwen van een merk kost tijd en daar heb je de juiste inzet van paid, earned en owned media bij nodig. Tijd is daarbij een kritische succesfactor, want alleen als je de juiste mediakanalen op het juiste moment inzet, is de kans op het succesvol opbouwen van een product- of merknaam groot. Dat is mijn conclusie van de blog post van Christopher Penn van SHIFT die ik onlangs las. Lees meer 

De kracht van een corporate blog

Lang, lang geleden schreven we al eens een blog over de PR-kracht van een corporate blog. Het hebben van een eigen platform en daar je visie of verhaal kunnen vertellen, kan naast het  informeren van je community ook inspiratie opleveren voor anderen. Dat kunnen potentiële klanten zijn, maar ook journalisten die op zoek zijn naar informatie over een specifiek onderwerp. Soms ervaren we aan den lijve dat ook ons Whizpr-blog een bron van inspiratie is.  Lees meer 

Pinterest goes personal!

Het zal je niet zijn ontgaan: half Nederland is op vakantie en sommige bedrijven zijn zelfs gesloten. Toch staan de ontwikkelingen op het gebied van social media niet stil, zelfs niet tijdens de komkommertijd! Dat geldt ook voor Pinterest. De populariteit van het platform blijft toenemen. Uit recente cijfers blijkt dat Pinterest meer dan 70 miljoen gebruikers heeft. Lees meer 

Meet the... BN’ers

Wikipedia zegt het al: “De voornaamste gereedschappen van PR zijn beïnvloeding van opinieleiders uit de doelgroep, of direct contact met de doelgroep via eigen media of media van anderen.” Vaak zijn de opinieleiders, ofwel influencers, journalisten, bloggers en steeds vaker zogenaamde ‘vloggers’ die online videokanalen als YouTube gebruiken om hun woord te verspreiden. Als PR professional geeft het je telkens weer een kick wanneer een van die opinieleiders zich positief uitlaat over het product of de dienst van de klant die jij vertegenwoordigt. Extra spannend wordt het wanneer Bekende Nederlanders (BN’ers) op het toneel verschijnen. Hun invloed als opinieleider reikt immers ver. Lees meer 

You win some…

Ga je als bedrijf voor best of breed of kies je voor een geïntegreerde oplossing? Met dit vraagstuk hebben onze IT-klanten veel te maken en voor beide is iets te zeggen.

Ook in de PR kennen we dit fenomeen en zie je golfbewegingen van klanten die de ene keer in ieder land het beste bureau willen en de andere keer één bureau voor een hele regio om zo schaalvoordelen te bereiken en kosten te besparen (wat ik overigens betwist omdat de overhead bij dat soort bureaus veel hoger is en wat doet het met de effectiviteit als je niet in ieder land het beste bureau hebt – maar goed, dat is een andere discussie). Feit is dat we weinig invloed hebben op dit soort golfbewegingen en we mee deinen op deze flow.   Lees meer 

Tropische Tukker on a roll!

Regelmatig krijgen we van klanten de vraag of een persbericht opgepakt gaat worden, nog vóór versturen van daadwerkelijke bericht. Een begrijpelijke maar ook lastig te beantwoorden vraag. Vanzelfsprekend zijn er een aantal vereisten waar een persbericht aan moet voldoen wil het überhaupt kans maken opgepikt te worden (we praten jullie er graag eens over bij, maar niet nu...). Daarnaast zijn er bijna evenzoveel factoren waar je geen rekening mee kunt houden en waar je je bijna niet op kunt voorbereiden. Zo kun je nieuws, een onderzoek of een productaankondiging aanbieden bij media en kunnen zij er buitengewoon enthousiast over zijn, maar als zich er een aankondiging van troonsopvolging of een natuurramp voordoet, is jouw bericht opeens veel minder interessant.   Lees meer