pr & social media adviesbureau

blog

Stappenplan crisiscommunicatie: be prepared!

Is crisis reden tot paniek? Nee, is onze stellige overtuiging. Als het goed is, is jouw organisatie namelijk al jarenlang bezig met het zorgvuldig opbouwen van een goede reputatie, op basis van een goed uitgedachte communicatiestrategie. Uiteraard komt er in tijden van crisis wel extra druk op het communicatiebeleid, er moeten namelijk goede antwoorden komen, ook op lastige vragen. In deze blog een  basic stappenplan om voorbereid te zijn wanneer er een plotselinge calamiteit speelt. Lees meer 

Mobiel betalen is in Afrika heel normaal

LTE, 4G-internet, NFC-technologie, dual-core processoren, OLED-schermen, vingerafdrukscanners, nano-sim- en micro-USB-oplossingen. We zijn als Westerse consument van alle mobiele gemakken en vernuftige technologie voorzien. Tenminste, dat denken we vaak. Waarom kunnen we bijvoorbeeld nog niet in de supermarkt afrekenen met onze mobiele telefoon? In Kenia en Zuid-Afrika kan dit namelijk al wel. Ik wil ook kunnen betalen met mijn mobiel, net als mijn vrienden in Johannesburg, Emalahleni en TzaneenLees meer 

Hoe leg je de link tussen ‘design’ en een telefoon

Het kan je bijna niet ontgaan zijn dat HTC zijn nieuwe vlaggenschip heeft geïntroduceerd. De HTC One (M8). We werden gevraagd door HTC het nieuwe vlaggenschip aan te kondigen waarbij de focus ligt op het design van het toestel. Onze opdracht was om zowel tech- als consumentenpers uit de Benelux kennis te laten maken met de HTC One (M8). Eerst was er de launch voor techpers in Londen. Dit resulteerde in mooie coverage en ook hen viel het op dat het toestel er prachtig gedesigned uit ziet. Vervolgens was ons doel de nieuwe telefoon bij een breder publiek onder de aandacht brengen, van zowel lifestyle pers als pers specifiek gericht op design. Lees meer 

Auto Awesome Fotofuncties in Google+

Auto Awesome doet leuke dingen met je foto’s en video’s. Stel bijvoorbeeld voor dat je verschillende groepsfoto’s hebt gemaakt voor een event. Auto Awesome selecteert de beste afbeeldingen en maakt er een foto van waar iedereen het beste op staat. En soms kun je ook grappige animaties toevoegen. Nog een handige functie van AutoAwesome, de actiemodus. Automatisch wordt een reeks foto's samengevoegd tot één actieshot waarop alle bewegingen te zien zijn (Zoek op G+ naar #autoawesome en je ziet een hoop creatieve voorbeelden. Of zet een reeks opeenvolgende foto's (ten minste vijf) om tot een korte animatie via de app Google Foto's voor Android. Deze korte films worden automatisch gemaakt door video's en foto's samen te voegen die je voor een bepaalde gebeurtenis vastlegt. Kies de foto's en video's die je wilt samenvoegen tot een Auto Awesome-film en Google doet de rest. Check hier alle opties. 

(Ow en David Hasselhof heeft hier niets mee te maken, wilde alleen zijn Google Photobomb April Fools beeld gebruiken) 

Het Corporate blog dilemma

Gisteren viel het me op dat er twee weken al niet meer is geblogd op het Whizpr-blog. Ik sprak de groep aan op onze gezamenlijke verantwoordelijkheid dit in de gaten te houden. Er kwam een zucht: “Sorry, maar het is zo druk. Prioriteit ligt nu even bij de klant.” Het is druk ja, alle Whizpr werken meer dan 40 uur per week. We zijn allemaal met grote projecten bezig en de zaken gaan goed. Iedereen zet zich meer dan 100% in, ik erken dat en ik begrijp deze reactie dus. Lees meer 

Waar komt de 1 april grap vandaan?

1 april, kikker in je bil! Vooral mensen met kinderen hebben deze zin vandaag al een paar keer om hun oren gehad. Maar niet alleen kinderen, ook bedrijven maken dankbaar gebruik van deze dag om zichzelf in de kijker te spelen. Maar waar vindt 1 april eigenlijk zijn oorsprong? Lees meer 

Het verhaal van PayPal, geïntegreerde PR campagne

Eerder ben ik geïnterviewd door Robin Klaassen van TotalSpiel over de veranderingen in het medialandschap voor DutchCowboys. Daarna hebben we nog een keer gebeld met elkaar om mijn theoretische verhaal toe te lichten met een voorbeeld. Ik heb het '9straatjes-project' dat wij voor PayPal hebben gedaan toegelicht. Vandaag kwam het tweede gesprek online waarin ik uitleg hoe wij de geintegreerde aanpak tussen PR, social en marketing zien. Bekijk de video hier. Lees meer