pr & social media adviesbureau

blog

De Olympische droom van Poetin

Als volgende week de Olympische Winterspelen in Sotsji beginnen, zal (hopelijk) de meeste aandacht uitgaan naar de sporters en hun prestaties. Maar de Olympische Spelen domineren al langer het nieuws. Niet de topsport an sich, maar de politieke discussie. Er wordt in de wereld vooral gepraat over Poetin. En ik wil hiermee nog een kleine duit in het zakje doen. Met recht dat er aandacht is voor het beleid van deze leider en mensenrechten die geschonden worden, want Poetin wil eigenlijk met de Olympische Spelen de schaduwzijde van het land verbloemen. Ik wil je dan ook aanraden om deze artikelen te lezen op de website van NRC Handelsblad en het artikel van Steven Lee Myers, journalist bij The New York Times. Lees meer 

Ingrediënten

  • 1 toplocatie

  • Eerlijke, verse voedingsstoffen voor drie gangen

  • Genoeg wijn en glaswerk (bubbels en non-bubbels)

  • 10 woordvoerders van vooraanstaande ICT-bedrijven

  • 13 journalisten

  • 1 analist

  • Handje vol bedienend personeel

  • 1 inleidende Willemijn Vader

  • 2 masterminds van Paul Maris en Marjan Schrader

  • 1 social content creator Daphne Groenhard

 Lees meer 
“Marketeers conservatief in inzet van social media”

Met deze uitspraak verwachten we de aandacht te trekken van de lezer op het onderzoek dat wij hebben gedaan naar het gebruik van social media voor privé- en zakelijke doeleinden. In samenwerking met stagiair Chris van Steenbergen hebben we dit opgezet en uitgevoerd. Het doel van het onderzoek is beter inzicht te krijgen in de voorkeuren in gebruik om zo het advies aan de klant te versterken. Wij kunnen wel zeggen dat video steeds belangrijker wordt in de communicatie, maar cijfermatige onderbouwing helpt te overtuigen. Zo gemakkelijk wordt er namelijk nog niet gekozen voor dit type content, om welke reden dan ook.  Lees meer 

Naar aanleiding van mijn betoog over verandering n.a.v. het faillisement van het HUB en mijn blog over de defenitie van PR, heb ik gesproken met Robin Klaassen van 180sec.tv. Via videocall heeft hij mij meerdere vragen gesteld over de verandering waar mijn vak mee te maken heeft. Gisteren stond het eerste resultaat online. 

Public Relation in 2014
Het medialandschap verandert en daardoor verandert het vak public relations mee. Willemijn Vader van Whizpr schetst in een videointerview van 180 seconden de tegenwoordige tijd van PR. Dekt de naam de lading nog wel? Lees meer 

Attentie, attentie: hier is mijn bericht!

Het nut van promoted posts op Facebook

Als ik voor mezelf spreek krijg ik er als paginabeheerder een kick van wanneer een post op Facebook goed scoort. Om deze score te kunnen beoordelen is het belangrijk om stil te staan bij het doel dat je ermee wilt bereiken. Je bouwt aan een merk, wilt graag dat mensen een gevoel krijgen bij je merk, zich aangesproken voelen door jouw content en vooral; iets dóen met jouw post. Het bereik van jouw post is de basis van het succes. Maar wanneer is het nodig om voor bereik te betalen in de vorm van promoted posts? Lees meer 

Moet PR een nieuwe naam krijgen?

De laatste tijd hebben we binnen Whizpr uitvoerig discussie over wat PR nu eigenlijk is. Wij doen PR, maar onze scoop sluit niet aan bij de belevingswereld van veel mensen. Standaard vraag ik nu dus aan het begin van ieder gesprek dat ik voer met nieuwe klanten, maar ook met bestaande klanten, wat hun beeld is bij PR. In 7 van de 10 gevallen krijg ik als antwoord: 'persrelaties'. En dat is toch jammer, want het is zoveel meer. De officiële definitie van Public Relations is het stelselmatig bevorderen van het wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen. Daar zit in principe niets 'perserigs' in.  Lees meer 

Vergroot je online zichtbaarheid

Wil je als auteur, blogger of journalist meer opvallen tussen de organische zoekresultaten in Google? Lees meer