pr & social media adviesbureau

blog

PR stijgt in aanzien

We worden er zonder twijfel dagelijks mee geconfronteerd dat het medialandschap er tegenwoordig heel anders uitziet dan een paar jaar geleden. Uitgeverijen die failliet gaan, traditionele media hebben steeds minder abonnees, de groei van digitale technologieën, steeds minder fulltime journalisten en de opmars van burgerjournalistiek zijn slechts een paar voorbeelden van hoe het veranderd is, en nog steeds verandert. Zo schreef collega Daphne vorige week nog een blogpost over de impact van social media op ons vak. Internationaal communicatieadviesbureau Weber Shandwick en executive searchbureau Spencer Stuart doen al vijf jaar onderzoek naar veranderingen in ons werkveld en hoe communicatie professionals wereldwijd hiermee omgaan. Vorige week verscheen de nieuwe studie “The Rising CCO V”. Als PR- en adviesbureau geven we graag onze reactie op een aantal bevindingen. Lees meer 

Zo ervaren wij de impact van social media op het nieuws

Vorige week is het jaarlijkse onderzoek naar social media - door ING in samenwerking met Social Embassy - weer gepubliceerd. Hierin alles over de impact van social media op de werkzaamheden van PR-pro’s, journalisten en nieuws(verspreiding). Het onderzoek bevat vijf bevindingen en vijf verwachtingen. Als PR- en social media bureau geven we graag onze visie hierop. Lees meer 

De WK beleving van een PR-consultant

Ruim een maand geleden stapte ik bij Whizpr definitief de PR-wereld binnen. En dat zette een hoop op zijn kop: zelfs de manier waarop ik naar het WK heb toegeleefd, dat gisteren begon. Vooraf, tijdens en na de wedstrijd wil ik goed geïnformeerd zijn wat er leeft. Meer dan ooit laat ik me hierbij leiden door de discussie op social media. Hier vindt immers het gesprek plaats waar belangrijke doelgroepen zich bevinden. Lees meer 

PR, marketing & dating: it’s a jungle out there!

Wie enige tijd single is (geweest) kent alle hoeken en gaten van de dating jungle. Ook de ongevraagde ‘adviezen’ en opmerkingen die je krijgt van mensen die zelf nauwelijks weten hoe die jungle eruit ziet, zijn zonder uitzondering tenenkrommend. Toch schuilen er in deze adviezen interessante bruggetjes en zelfs waarheden als je ze toepast in onze wereld van PR en marketing. Lees meer 

SAVE THE DATE: PRESSZONE '14 - DE JAARLIJKSE TECH- EN GADGETBEURS

Save the date: Presszone '14!

De one stop technologie- en gadgetbeurs voor de Nederlandse pers!

WIE? Journalisten en bloggers die gek zijn op gadgetnieuws en innovatie digitale ontwikkelingen op de voet willen volgen.

WANNEER? Vrijdag 3 oktober 2014

WAAR? De Lichtfabriek in Haarlem

HOE LAAT? 12.00 - 17.00 uur

Hoe was Presszone '13? Dat lees je hier. Impressie van Presszone '13, bekijk video.

Aanmelden via presszone@whizpr.nl

Benieuwd naar de aanwezige merken op Presszone '14? Volg ons op Twitter op @presszone om op de hoogte te blijven.  

Storytelling #Etrip2014 levert relevante en massaal bekeken content op

Zoals je misschien al hebt gelezen, was deze Whizpr samen met het team van o.a. Dutchcowboys van 18-23 mei 2014 in de Franse Bourgogne voor een e-trip. Met een groep van in totaal zeven personen, waaronder bloggers, een fotograaf, cameraman en onmisbare regelneef, hebben we een week lang content gecreëerd voor de Franse regio en deelnemende klanten. Lees meer 

Onze klant Marktplaats bestaat deze maand 15 jaar! Wat begon als een soort digitaal prikbord voor tweedehands spullen is uitgegroeid tot een massaal winkelplatform met dagelijks 1,3 miljoen bezoekers. Een indrukwekkend jubileum als dit deel je natuurlijk het liefst met veel mensen! Dankzij een succesvolle lobby van Whizpr was Marktplaats-directeur Olivier van Duijn onder meer gisteren te gast bij RTL Late Night. Ook schoof Julien Rademakers, initiatiefnemer van vintage blog Gevonden op Marktplaats aan. Check hier het item

Marktplaats bij RTL Late Night