pr & social media adviesbureau

blog

HUB uitgevers failliet en wij hebben allen boter op ons hoofd

Dit artikel is vanochtend verschenen op DutchCowboys.nl

Gisteren werd bekend dat HUB uitgevers faillissement heeft aangevraagd. Uitgever van onder andere PCM, Computer Idee en Power Unlimited is ten onder gegaan aan de 'weerbarstige markt' en 'liquiditeitsproblemen'. Het is de zoveelste in een rij van uitgevers die het niet overleeft. Een grote speler in het technologiesegment. En dan kunnen we heel economisch verantwoord zeggen dat er een andere partij op zal staan om het gat te vullen, maar ik geloof niet dat dat de uitkomst is waar wij met zijn allen op zitten te wachten. Ik luid bij deze de noodklok en wil iedereen een schop onder de kont geven, incluis mezelf. Alle spelers in deze industrie hebben schuld en we moeten nu die boter van onze kop halen. Lees meer 

Google Nederland Update

Vanaf nu versturen we elke maand een Google Nederland Update. Je krijgt dan per mail een overzicht van nationaal en internationaal nieuws. Bijvoorbeeld over nieuwe diensten en producten, tips en trics en soms gewoon een Googly-item. Waarom? Omdat we heel veel verzoeken krijgen voor periodieke updates! Vast onderdeel is het trendrapport, waarbij we populaire zoekopdrachten van de afgelopen maand bekendmaken. Wil je deze maandelijks Google Update ook ontvangen, schrijf je dan hier in. 

Viraliteit: de sleutel tot succes

Ok, content is nog altijd king. Dat staat als een paal boven water. Zonder goed verhaal faalt de beste pr-stunt onherroepelijk. Maar als je je verhaal op orde hebt, hoe zorg je er dan voor dat je boodschap de hele wereld over gaat? Hier is helaas nog geen magische knop voor, maar een tactiek om de kans te vergroten is er wel. Lees meer 

PR voor startups: bundel de krachten

Als Whizpr geven wij advies op gebied van marketing, pr en social media aan verschillende gevestigde namen zoals Google, Sony en HTC. Dit zijn bedrijven die het publiek al kent en nieuws over deze bedrijven is dan ook vaak interessant voor journalisten. Maar wat nou als jouw organisatie nog niet bekend is bij de Nederlandse media? Je bent een startup, werkt keihard, maar nobody knows your name. Hoe zorg je er dan voor dat jouw product of dienst de aandacht krijgt die het verdient? Lees meer 

Naar New York met Marie Claire

Er leiden meerdere wegen naar Rome, maar je moet er eentje kiezen en in het geval van onze klant Expedia kozen we voor een geïntegreerde weg met print en online om de brand awareness van het merk Expedia te verhogen. Een ding is zeker: vrouwen en citytrips zijn een goede match. Dus ging Expedia op ons advies de samenwerking aan met de Nederlandse vrouwenglossy Marie Claire om samen een trip naar New York weg te geven. Lees meer 

Tijd kritische succesfactor bij inzet paid, earned en owned media

Het opbouwen van een merk kost tijd en daar heb je de juiste inzet van paid, earned en owned media bij nodig. Tijd is daarbij een kritische succesfactor, want alleen als je de juiste mediakanalen op het juiste moment inzet, is de kans op het succesvol opbouwen van een product- of merknaam groot. Dat is mijn conclusie van de blog post van Christopher Penn van SHIFT die ik onlangs las. Lees meer 

De kracht van een corporate blog

Lang, lang geleden schreven we al eens een blog over de PR-kracht van een corporate blog. Het hebben van een eigen platform en daar je visie of verhaal kunnen vertellen, kan naast het  informeren van je community ook inspiratie opleveren voor anderen. Dat kunnen potentiële klanten zijn, maar ook journalisten die op zoek zijn naar informatie over een specifiek onderwerp. Soms ervaren we aan den lijve dat ook ons Whizpr-blog een bron van inspiratie is.  Lees meer