pr & social media adviesbureau

blog

PRESSzone 2013, schrijf je nu in!

Hoe krijg je als merk aandacht van de media? Al geruime tijd signaleren we een teruggang in de deelname aan persconferenties en evenementen van bedrijven. Niets voor niets want stijgende kosten, lange voorbereidingstijd, steeds kleinere redacties en een groot aanbod van concurrerende (pers)evenementen en productaankondigingen in het najaar maken dat je als organisatie op zoek moet naar een andere oplossing. De oplossing? Bundel de krachten en creëer een win-win situatie voor alle partijen. Kortom, tijd voor een nieuwe editie van PRESSzone! Lees meer 

Lifestyle PR: context leidt tot betere content

Vooral bij onze klanten die zich (ook) op lifestyle media richten, zie je dat het zelden voldoende is om alleen een persbericht te versturen als je aandacht wil genereren voor een nieuw product of nieuwe dienst. Waarom? Het gaat bij lifestyle vooral om het overbrengen van emotie en het ervaren van een product. En dat kan nu eenmaal niet via een mail of telefoontje. Bij lifestyle PR geldt: specs van bijvoorbeeld een nieuwe telefoon of headset zijn leuk, maar bijzaak. Het gaat erom wat je er in de praktijk aan hebt en misschien nog wel belangrijker; wil ik er op straat mee gezien worden?   Lees meer 

Sterk Merk

Wij werken iedere dag hard met onze klanten en partners om hun reputatie zo sterk mogelijk te maken. Soms wordt het resultaat daarvan ineens heel zichtbaar. Voorbeeld hiervan is de Brand Energy Check die onderzoeks- en consultancy bureau, Y&R elk jaar publiceert. De lijst van de sterkste merken in Nederland gekeken naar vier pijlers: differentiatie, relevantie, waardering en vertrouwdheid. Lees meer 

Gelukkig hebben we de foto's nog

Gisteravond vond weer onze jaarlijkse zomerborrel plaats. Weersomstandigheden waren (bijna) perfect, locatie gezellig, opkomst groots en de feestvreugde subliem:-) Nu bijkomen en genieten van de foto's. Iedereen die er was, bedankt voor de gezelligheid!!

Kijk hier voor de foto's http://goo.gl/wi5u3 

Onderzoek als PR-instrument: Nederlanders grijpen vooral in bed en op het toilet naar hun mobiele telefoon

Als PR-adviseur heb je verschillende instrumenten tot je beschikking om de verhalen die bij je klanten leven onder de aandacht te brengen bij media, zowel online als offline. Vanzelfsprekend sturen we nog regelmatig persberichten de wereld in, doen we persmeetings bij introductie van nieuwe producten of services, organiseren we interviews, schrijven we columns en cases, maken we perstrips en houden we zelfs af en toe nog rondetafels. Enige tijd geleden hebben we daaraan vragenuurtjes op Twitter en de productie en ontwikkeling van blogs toegevoegd. De wereld om ons heen verandert namelijk en die veranderende wereld vraagt om nieuwe initiatieven. Marketing en PR zijn allang geen strikt gescheiden disciplines meer, maar overlappen elkaar. Zonder daar te veel op in te gaan, wil ik hier een lans breken voor het ´aloude onderzoek´ dat ook nog steeds een goed instrument blijkt en voor verschillende klanten bepaalde thema´s op een interessante manier onder de aandacht kan brengen. De volgende wil ik er hier met name even uitlichten. Onlangs deed Peil.nl, het onderzoeksbureau van Maurice de Hond, in opdracht van HTC onderzoek onder circa 900 Nederlanders naar content-consumptie op de mobiele telefoon. Dit onderzoek bracht opvallende en interessante uitkomsten aan het licht die veel zeggen over de enorme invloed die de mobiele telefoon inmiddels heeft op ons leven en de over manier waarop wij onze mobiele telefoon gebruiken. De enquête liet bovendien een aantal opmerkelijke verschillen zien tussen mannen en vrouwen in voorkeuren en gedrag. Lees meer 

Promoted TweetsTwitter biedt bedrijven steeds meer mogelijkheden om hun merk of tweets onder de aandacht te brengen bij het grote publiek. Net als Facebook is ook Twitter enige tijd geleden gestart met promotiemogelijkheden. In eerste instantie alleen nog in de Verenigde Staten, maar sinds kort is het ook in Europa mogelijk om een Twitter-campagne op te starten.

Twitter Ads biedt daarbij drie mogelijkheden:
1. Promoted Accounts: jouw Twitter-account onder de aandacht bij een grotere groep mensen (Who to Follow).
2. Promoted Tweets: specifieke berichten onder de aandacht bij een grotere groep dan enkel jouw volgers.
3. Promoted Trends: jouw trend in het rijtje trending topics.

Onlangs hebben we voor een B2B-klant meegewerkt aan een Promoted Tweets-campagne in enkele Europese landen. Lees meer 

Het Beste Blog

Mijn vader weet echt heel veel!! …...Of hij kan heel goed doen net alsof. Daar ben ik na al die jaren eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal achter. Als wij hem vroeger de vraag stelden hoe hij toch aan die enorme vracht aan kennis kwam, was zijn antwoord stelselmatig en categorisch: ‘Het Beste’. Lees meer