pr & social media adviesbureau

blog

Wat wil jouw bedrijf bereiken met Social media?

Wat wil jouw bedrijf bereiken met Social media?

Steeds meer bedrijven gaan social media inzetten. Maar nog niet alle bedrijven hebben een duidelijk beeld van wat zij ermee willen bereiken. Aanwezig zijn en bereik vergroten, dat lijken de voornaamste redenen. Maar nu er gespeeld is met het medium en een community is opgebouwd, wordt het tijd om de volgende stap te zetten. Ik kwam volgende infographic tegen op Visual.ly. Op basis van onderzoek is een infographic gemaakt van de voornaamste 'marketing' redenen om social media in te zetten.

Wat duidelijk te zien is dat webtraffic genereren de voornaamste reden is. Vraag die bij mij direct naar voren komt is, waar leid je die mensen heen? Wat gaan die mensen vinden? Uit overige cijfers blijkt dat de marketeer vooral leads wil binnehalen en mensen tot klanten te maken. Maar dan moet je ze wel bieden waar naar ze op zoek zijn. Opvallend is dan dat 'kennis over de voorkeuren van de klant' en 'interactie met de klant' zo laag scoren. Dus - kort door de bocht gesteld - de marketeer verzint iets leuks, duwt dit door het kanaal en hoopt zo fans op te bouwen. Dat is inderdaad wat marketeers doen.

Maar hoe fijn is het nu dat je gewoon kunt zeggen wat je wil, het aanbod daar op afgestemd wordt en op die manier een fan worden. Dus doel van de inzet van social media moet vooral zijn polsen wat de behoefte is van mijn gemeenschap en leren van hun gedrag en de wensen die zij uiten via social media.

WhatisyourprimarygoalforSocialMediaMarketing_4e525523bc9a0

Reacties (1)

  • J'ai cann't plus d'accord.

    Woensdag 16 november 2011 04:22

Reageer

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond