pr & social media adviesbureau

Nieuwe interactive displays en whiteboards van SMART voor betere samenwerking

Interactieve systemen ondersteunen multi-user en multi-touch gebaren

Calgary, Canada, 13 december 2010
- SMART Technologies introduceert twee nieuwe interactieve producten voor samenwerking binnen de zakelijke markt: het SMART Board 885ix interactive whiteboard systeem en het SMART Board 8070i interactive display. Beide producten ondersteunen multi-touch gebaren zoals herkend door Microsoft Windows 7, waardoor meerdere gebruikers gelijktijdig kunnen werken met digitale content.

SMART's eigen DViT (Digital Vision Touch) technologie zorgt voor uitgebreide en zeer nauwkeurige touch-mogelijkheden, zoals multi-touch gebaren, het werken op het interactive whiteboard en display met meerdere mensen tegelijk en herkenning van verschillende schrijfobjecten. Dankzij deze herkenning kunnen gebruikers diverse middelen, zoals vinger, pen, vuist of wisser, door elkaar gebruiken.

Het SMART Board 885ix interactive whiteboard systeem is een volledig geïntegreerd, gebruiksvriendelijk systeem, bestaande uit een 87-inch (221 cm) breedbeeld interactief whiteboard met een 16:10 beeldverhouding, een ultra-short-throw projector en een ECP (extended control panel). Het SMART Board 8070i interactive display biedt een high-definition 70-inch (177,8 cm) scherm met 16:9 beeldverhouding. De slanke, moderne vormgeving zorgt voor een eigentijdse, zakelijke uitstraling.

Interactief vergaderen
Beide producten worden geleverd met SMART Meeting Pro. Deze software is bedoeld voor het organiseren van vergaderingen en maakt effectief en efficiënt multi-touch samenwerken mogelijk. In samenwerking met SMART Bridgit conferencing-software kunnen deelnemers van een vergadering overal ter wereld participeren en digitale documenten bewerken en delen.

"Steeds meer organisaties tonen interesse in interactieve producten om hun bedrijfsprocessen te ondersteunen. Ze willen gebruiksvriendelijke, intuïtieve tools die samenwerking stimuleren en vergemakkelijken en vergadertijd efficiënter maken", aldus Nancy Knowlton, CEO van SMART. "Het SMART Board 885ix interactive whiteboarden het SMART Board 8070i interactieve display zijn gericht op zakelijke gebruikers die, bij elkaar in dezelfde kamer of waar dan ook ter wereld, het meeste uit hun samenwerking willen halen."

Prijs en beschikbaarheid
Het SMART Board 885ix interactive whiteboard systeem heeft een adviesprijs van 6.499 US dollar. Het SMART Board 8070i interactive display heeft een adviesprijs van 14.999 US dollar. Prijzen buiten de VS variëren per land op basis van toeslagen, belastingen en importheffingen. Deze informatie is verkrijgbaar via de resellers, te vinden op smarttech.com. Beide producten zijn eind januari 2011 verkrijgbaar.

Specificaties
Beide producten beschikken over:
- Intuïtieve interface - Het scherm is te gebruiken met een vingeraanraking of door middel van de pen
- Multi-touch - Twee gebruikers kunnen gelijktijdig, zonder specifieke tools (samen)werken
- Freestyle interaction - Twee gebruikers kunnen verschillende taken gelijktijdig uitvoeren
- Ergonomische pen - De ergonomische vormgeving van de pen zorgt voor een natuurlijk handschrift
- SMART Ink - Speciale algoritmes verfijnen het handschrift
- Touch-gebaren - Gebaren zoals herkend door Microsoft Windows 7 worden ondersteund, zoals het zoomen en verplaatsen van objecten met behulp van twee vingers
- SMART Meeting Pro Software - Whiteboarding software voor vergadermanagement en verbeterde samenwerking
- SMART productintegratie - Naadloze integratie met andere SMART hardware en software

Het SMART Board 885ix interactive whiteboard systeem beschikt over:
- Breedbeeld scherm - 87-inch (221 cm)
- Beeldverhouding - 16:10
- Duurzaam oppervlak - Het oppervlak is geoptimaliseerd voor projectie zodat er geen hotspots ontstaan en is geschikt voor uitwisbare stiften.
- Ultra-short-throw projector - De ultra-short-throw SMART UX60 projector komt slechts 41cm van de muur af, waardoor hij nauwelijks ruimte in beslag neemt en schaduw wordt geminimaliseerd.
- Resolutie - Crystal clear WXGA (1280 x 800) resolutie
- Modulair design - Multi-user pennenbak is modulair uit te breiden met accessoires zoals het ECP (extended control panel)
- Garantie - Twee jaar en vijf jaar bij productregistratie
- Beschikbare accessoires - Onder andere: een muurbeugel of mobiele standaard, beide in hoogte verstelbaar met een hoogteverschil van 63,5 cm, de SMART GoWire auto-launch kabel met SMART Meeting Pro Software (voor direct gebruik van het systeem vanaf elke laptop), een CAT 5 usb-uitbreider, Bluetooth-verbinding en een bedieningspaneel voor speakers.

Het SMART Board 8070i interactive display biedt:
- Breedbeeld scherm - 70-inch (177,8 cm)
- Beeldverhouding: 16:9
- Indrukwekkende beeldkwaliteit - Volledige 1080p professionele lcd met gehard glas biedt heldere, high-definition beelden
- Duurzaam oppervlak - Het oppervlak is geoptimaliseerd voor projectie dankzij gehard lcd-glas
- Garantie - Twee jaar
- Beschikbare accessoires - Onder andere: SMART GoWire auto-launch kabel, SMART mobiele standaard en een CAT 5 usb-uitbreider.