pr & social media adviesbureau

StartReady UC appliance ondersteunt Het Nieuwe Werken bij Uitgeverij NDC|VBK

Uithoorn, 22 maart 2011 - Mediabedrijf NDC|VBK de uitgevers, de moedermaatschappij van onder andere educatieve uitgeverij ThiemeMeulenhoff, heeft zijn telefonieomgeving ingericht met de Unified Communications (UC) appliance van StartReady. De aanpassing van de telefonieomgeving vormt een belangrijk onderdeel van de introductie van Het Nieuwe Werken bij de uitgeverij.

NDC|VBK de uitgevers is een mediabedrijf met producten en diensten voor het Nederlandse taalgebied, waaronder diverse dagbladen, huis-aan-huisbladen, radio, tijdschriften, publieksboeken en educatieve boeken. Het bedrijf heeft ruim 10.000 boektitels beschikbaar en jaarlijks verschijnen er ruim 1600 nieuwe boeken.

Het bedrijf heeft een stevige focus op innovatie en het gebruik van de nieuwste technologie. Toen er verschillende vestigingen van de educatieve uitgeverij ThiemeMeulenhoff werden samengevoegd in een nieuw pand in Amersfoort, wilde het bedrijf de nieuwe omgeving dan ook geschikt maken voor Het Nieuwe Werken. Onderdeel daarvan was de integratie van telefonie met Microsoft Office Communications Server (OCS). Zo kunnen medewerkers zien wie, waar en hoe beschikbaar is. Na een uitgebreide pilot, waar onder andere de personeelsafdeling aan meewerkte, werd gekozen voor de StartReady-oplossing.

Het project startte met een scan waarbij zowel naar de technische eisen als naar de business case werd gekeken. Nadat de scan was uitgevoerd, volgde de implementatie. Dit gehele traject van planning tot implementatie nam in totaal niet meer dan twee weken in beslag. Doordat de medewerkers van NDC|VBK erg tevreden waren over de functionaliteit van de gekozen oplossing en er bovendien aanzienlijke kostenbesparingen gerealiseerd zijn, wordt de StartReady appliance nu ook geïmplementeerd bij andere bedrijfsonderdelen van de NDC|VBK.

Rudi Rondhuis, ICT-projectmanager bij NDC|VBK: "We zijn erg tevreden over onze keuze voor StartReady. De hele business case rond OCS levert ons een significante besparing op die onze investeringen ruimschoots goedmaakt. Daar komt bij dat onze medewerkers profiteren van het feit dat ze altijd kunnen zien waar en hoe iemand beschikbaar is. Er wordt efficiënter gewerkt en processen en besluitvorming binnen de organisatie vinden hierdoor versneld plaats. Bovendien nam de gehele implementatie slechts twee weken in beslag en dat vinden wij een bijzondere prestatie."

-----------

Over StartReady
StartReady maakt op Microsoft-technologie gebaseerde appliances voor 'Unified Communications' De appliance integreert hard- en software én beheer tot één kant-en-klaar product dat snel en eenvoudig in gebruik te nemen is. Bedrijven die StartReady appliances inzetten verkorten hun implementatietijd aanzienlijk. Daarbij neemt StartReady bedrijven ook het beheer voor de appliances uit handen waardoor beheerinspanningen aanzienlijk worden verlaagd en grote efficiency- en kostenvoordelen te realiseren zijn. StartReady is opgericht door twee ex-Microsoft medewerkers en is dankzij de goede relatie met Microsoft in staat dicht bij de bron vernieuwende technologische oplossingen te maken. Voor meer informatie: www.startready.com

Voor meer informatie:
StartReady