pr & social media adviesbureau
YouTube

Goede Tijden, Slechte Tijden Goes YouTube

Volledige afleveringen van populaire RTL 4-soapserie na uitzending op televisie naast RTL Gemist ook gratis te zien op YouTube.com/gtst

Amsterdam, 2 juni 2010 - YouTube en RTL Nederland hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten waarbij de volledige afleveringen van de populairste soapserie van Nederland Goede Tijden, Slechte Tijden vrijwel direct na uitzending op YouTube beschikbaar zijn.

Volledige afleveringen van populaire RTL 4-soapserie na uitzending op televisie naast RTL Gemist ook gratis te zien op YouTube.com/gtst

Amsterdam, 2 juni 2010 - YouTube en RTL Nederland hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten waarbij de volledige afleveringen van de populairste soapserie van Nederland Goede Tijden, Slechte Tijden vrijwel direct na uitzending op YouTube beschikbaar zijn.

De strategische samenwerking tussen RTL en YouTube is de eerste in Nederland die voorziet in een uitgebreide herhalingsdienst voor volledige afleveringen van televisieprogramma’s van eigen bodem op YouTube. De samenwerking resulteert in een forse uitbreiding van het publiek voor de uiterst populaire soapserie van RTL 4.

YouTube-gebruikers en GTST-fans kunnen afleveringen van de televisieserie bekijken op een speciaal Goede Tijden, Slechte Tijden-kanaal op YouTube (www.youtube.com/gtst). Elke aflevering blijft gedurende een periode van drie weken beschikbaar. RTL zal via het YouTube-kanaal nog meer GTST-materiaal beschikbaar stellen. Iedere werkdag is een drie minuten durende clip te zien met de highlights van de uitzending van die avond. Daarnaast kunnen gebruikers bij de wekelijkse poll uit drie historische afleveringen kiezen welke aflevering ze het liefst nog eens willen bekijken. Na een week komt de meest gekozen aflevering uit de oude doos online.

Met de introductie van het Goede Tijden, Slechte Tijden-kanaal op YouTube is de televisieserie, die dagelijks meer dan 1,3 miljoen televisiekijkers trekt, toegankelijk voor 7,6 miljoen reguliere gebruikers van YouTube in Nederland. YouTube biedt wereldwijd meer dan 1 miljard videostreams per dag aan. Elke minuut van de dag wordt er 24 uur aan videomateriaal naar de website geüpload.

Kick Zandbergen, Head of Syndication & YouTube Partnerships Benelux, "We willen de YouTube gemeenschap graag voortdurend nieuwe content laten ontdekken en ervaren. Wij zijn daarom enorm blij met een vooraanstaande partner als RTL die geweldige content tot zijn beschikking heeft. Door de nieuwe samenwerking wordt de langstlopende en populairste soapserie van Nederland, Goede Tijden, SlechteTijden, gratis beschikbaar voor YouTube gebruikers.''

Arno Otto, Managing Director Digital Media van RTL Nederland: “Door het aanbieden van Goede Tijden, Slechte Tijden op YouTube bieden we de GTST-fans een extra mogelijkheid om hun favoriete soap online te bekijken. YouTube is de ideale partner om ons online videobereik te vergroten en dit ligt in lijn met onze strategie om onze content zo breed mogelijk te distribueren. Het succes van GTST en het bereik van YouTube vormen een krachtige combinatie.”





--------------------------------

 


Over YouTube
YouTube is ’s werelds meest populaire online videogemeenschap. Het stelt gebruikers in staat om unieke content te ontdekken, bekijken en delen, en biedt hen een platform om met anderen, waar zij zich ook maar ter wereld bevinden, in contact te komen en om elkaar te informeren en inspireren. De website doet tevens dienst als distributieplatform voor makers van content en adverteerders van alle omvang. Het hoofdkantoor van YouTube, LLCis gevestigd in San Bruno, Californië. YouTube is een dochteronderneming van Google Inc.

Over RTL Nederland
RTL Nederland is een allround mediabedrijf en marktleider met vier televisiestations, RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8, het themakanaal RTL Lounge, het nummer 1 radiostation Radio 538 en Radio 10 Gold. Het bedrijf vermaakt en informeert een breed publiek zeven dagen per week, 24 uur per dag op elk relevant platform. De zenders van RTL Nederland bieden populaire programma’s van eigen bodem, zoals ‘RTL Nieuws’, ‘RTL Boulevard’, groot amusement in het weekend en een grote variëteit aan buitenlandse films en series. Met het marktleiderschap op radio en televisie en snel groeiende activiteiten in digitale media met onder andere RTL.nl en RTL Gemist, is RTL Nederland een van de meest vooraanstaande mediabedrijven van Nederland. RTL Nederland is een dochterbedrijf van RTL Group en maakt deel uit van het internationale Bertelsmann concern.

Voor meer informatie YouTube en Google:
Anoek Eckhardt
Communications & Public Affairs Google Benelux
Tel: +31 (20) 504-5135
Mob:+31 (6) 50839536
Email: anoek@google.com
Twitter: twitter.com/GoogleNL

Voor meer informatie Goede Tijden, Slechte Tijden en RTL:
Sabine Scholten
Senior Adviseur Corporate Communicatie
Tel:     +31 (0)35-671 84 80
Mob:     +31 (0)6-53 496 966

Tags: google, youtube