pr & social media adviesbureau

Esther Baltes

  • PR consultant
  • Enthusiastic
  • Commited
  • Honest
  • Paris
  • Creative
  • Loves telling stories
  • Full speed gallop

Na haar studie is Esther, heel verrassend, aan de slag gegaan als ambtenaar, maar ze was klaar voor het échte werk! Esther is enthousiast, een tikje nieuwsgierig en leert het liefst iedere dag iets nieuws.

Mijn posts

Stappenplan crisiscommunicatie: be prepared!

Is crisis reden tot paniek? Nee, is onze stellige overtuiging. Als het goed is, is jouw organisatie namelijk al jarenlang bezig met het zorgvuldig opbouwen van een goede reputatie, op basis van een goed uitgedachte communicatiestrategie. Uiteraard komt er in tijden van crisis wel extra druk op het communicatiebeleid, er moeten namelijk goede antwoorden komen, ook op lastige vragen. In deze blog een  basic stappenplan om voorbereid te zijn wanneer er een plotselinge calamiteit speelt. Lees meer 

Catfights: de parodie als advertentiestrategie

Ook de reclame van Jaguar gezien waarin de kippetjes van Mercedes op de hak worden genomen? Wij konden hem wel waarderen en vonden het een stoere actie. Echter is de parodie als advertentiestrategie wel een tricky keuze. Neem bijvoorbeeld de parodie van Microsoft op Apple, de buitenspelende medewerkers representeerden Apple en dat viel niet bij iedereen in goede aarde. Christian Burgers, universitair docent aan de VU schreef hier een interessant artikel over. Lees meer 

Nieuwe Facebook-tool: Custom Audiences Targeting

Uiteraard is elke content marketing strategie anders, toch zien we dat Facebook voor veel van onze klanten een krachtig middel is. Het platform ontwikkelt zich steeds meer op commercieel gebied en eind november zal het voor iedere Facebook-adverteerder mogelijk zijn om gebruik te maken van de Custom Audiences targeting-optie. Hiermee kun je je eigen targetpubliek maken door een lijst met e-mailadressen, telefoonnummers of Facebook ID’s te uploaden. De functie was eerder alleen te gebruiken vanuit Facebooks Power Editor tool (een tool speciaal voor het opzetten van advertentiecampagnes op grote schaal), maar binnenkort zul je een aangepast publiek kunnen maken vanuit iedere Facebookadvertentie-interface. Lees meer 

PRESSzone 2013: Sweet as chocolate

Journalisten zijn altijd op zoek naar plekken waar ze snel en efficiënt nieuwe informatie moeten vinden. Dit is dan ook waarschijnlijk een van de redenen waarom PRESSzone dit jaar succesvoller was dan ooit tevoren! Dat blijkt wel uit de massale opkomst van Nederlandse journalisten dit jaar. In Haarlem ontmoetten120 Nederlandse journalisten  afgelopen vrijdag meer dan 30 innovatieve bedrijven tijdens PRESSzone. En, eerlijk is eerlijk, daar zijn we best een beetje trots op. Lees meer 

Viraliteit: de sleutel tot succes

Ok, content is nog altijd king. Dat staat als een paal boven water. Zonder goed verhaal faalt de beste pr-stunt onherroepelijk. Maar als je je verhaal op orde hebt, hoe zorg je er dan voor dat je boodschap de hele wereld over gaat? Hier is helaas nog geen magische knop voor, maar een tactiek om de kans te vergroten is er wel. Lees meer