eufy: Brand awareness, likeability en engagement vergroten

Eufy Smart home campagne

Anker
eufy: Brand awareness, likeability en engagement vergroten

Over Anker Innovations

Anker Innovations is een leider in oplaadtechnologie en ontwikkelt apparaten voor hoogwaardige audio, huisbeveiliging, entertainment en smart homes. De vier belangrijkste merken van Anker Innovations voor consumentenelektronica zijn Anker (smart charging), eufy (smart home & huisbeveiliging), soundcore (hoogwaardige audio) en Nebula (projectoren voor entertainment).

Uitdaging: bekendheid vergroten van het smarthome-merk eufy

Veel mensen hebben al een product van eufy in of rondom hun huis hangen, zonder dat ze het merk kennen. De producten zijn van goede kwaliteit en betaalbaar, waardoor iedereen zijn huis kan voorzien van slimme toepassingen. Aan ons de taak om deze wetenschap bij de doelgroep te creëren en te zorgen dat mensen zich hier bewust van zijn. De boodschap is simpel en krachtig: ‘Een slim huis voor iedereen’. Maar hoe breng je dat over op de consumenten?

Hulpvraag: brand awareness, likeability en engagement vergroten rondom het merk eufy

eufy had de volgende drie doelen voor ogen:

  • De brand awareness vergroten onder een breed publiek
  • De likeability van het merk eufy vergroten
  • De engagement vergroten op social media

 

Anker Brand awareness

Onze aanpak: 

We kozen voor een Out of Home-campagne in samenwerking met Out of Home Masters. Deze bestond uit drie onderdelen:

  • Een interactieve bushalte: we ontwikkelden branding om een van de drukst bezochte bushaltes in Rotterdam, bij Rotterdam Centraal, compleet om te toveren tot een eufy-bushalte om een zo breed publiek te bereiken. Reizigers die daar op de nieuwe eufy-deurbel drukten, konden meedoen aan een ‘Draai aan het rad’-spel waarmee ze eufy-producten konden winnen. Na een draai aan het virtuele rad scanden ze een QR-code om hun contactgegevens achter te laten. De hele week wonnen reizigers eufy-producten bij het Rad van fortuin. Reizigers die niet direct in de prijzen vielen, konden een week later een complete smart home starter kit van eufy winnen via de Instagram-pagina van eufy. 
  • Abri’s in Rotterdam en Utrecht: we ontwikkelden een opvallende abri-campagne die eufy-producten liet zien inclusief de slogan ‘eufy verbindt – Een slim huis voor iedereen’. Dit om de zichtbaarheid van eufy te vergroten en de diversiteit aan producten te laten zien. 
  • Adverteren met een video op Meta en YouTube: we legden op beeld vast hoe een aantal reizigers aanbelde bij het bushokje, aan het rad draaide en hoe ze reageerden op het gewonnen eufy-prijzenpakket. Hiervan maakten we een korte video waarin de quizmaster de te winnen producten liet zien en uitlegde hoe je mee kon doen aan de winactie op Instagram. Deze video gebruikten we op Meta en YouTube om de online winactie en ook de producten van eufy onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.

 

 

 

Anker bushokjes campagne

Resultaten: 

Bushokje Rotterdam
0
Impressies
Video campagne – Meta
0
Opgeslagen
Video campagne – Meta
0
Likes
Video campagne – Meta
0
Opmerkingen
Video campagne – Meta
0
Vertoningen
Video campagne – YouTube
0
Weergaven
Video campagne – YouTube
0
Interacties
Abri’s in week 41
0
Complete doelgroep Utrecht en Rotterdam
Abri’s in week 41
0
% is bereikt in de doelgroep (25-54 jaar)

“De brand awareness van ons merk eufy vergroten, dat is iets waar we dagelijks mee bezig zijn. Het is verfrissend om af en toe een creatief en gedurfd idee te realiseren. Whizpr heeft dit project bedacht en van begin tot eind in goede banen geleid. Door een geïntegreerde aanpak hebben experts op verschillende gebieden een mooie campagne ontwikkeld. We zijn blij met de resultaten en kijken uit naar een volgende campagne!”

 - Anker 

“Soms moet je uit je comfortzone stappen om samen iets moois neer te zetten. Een grote out of home-campagne had ons Anker-team tot dusver nog nooit uitgevoerd, maar door iedereen te laten excelleren in hun eigen vakgebied, is het ons gelukt om eufy weer een stuk bekender te maken onder de doelgroep. De campagne is een mooi voorbeeld van hoe offline en online uitingen elkaar aanvullen om hetzelfde doel te bereiken.”

- Whizpr

Meer cases

Centre of Excellence for Data sharing and Cloud

Het herpositioneren van een merk zonder herkenbaarheid te verliezen

Manhattan

Thought Leadership verstevigen door Manhattan een lokaal gezicht te geven

History Channel

The HISTORY Channel - The Curse of Oak Island

Tado

Inspelen op actualiteit om relevantie te verhogen

oor voor verhalen
oog voor digitale strategie

Net als jij, heeft jouw doelgroep een verhaal. Wij geloven in de waarde van jouw rol in dit verhaal. Door jouw content aan te laten sluiten op hun belevingswereld en een antwoord te bieden op hun uitdagingen en problemen, trek je ze dichter naar je toe. Geloof jij in de waarde van verhalen? Wij ook! Neem contact op en vertel ons wie je bent en wat je zoekt. Wij zijn een en al oor.