The HISTORY Channel - The Curse of Oak Island
HISTORY Channel
The Curse of Oak Island
Over Hearst Networks EMEA
Hearst Networks EMEA, een dochteronderneming van Hearst, is eigenaar en exploitant van premium feitelijke entertainmentmerken The HISTORY Channel, Crime + Investigation, HISTORY2, BLAZE en COSMO TV in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, Benelux, Polen, het Midden-Oosten, Afrika, Duitsland, Italië en Spanje. Bij Hearst Networks EMEA delen we verhalen die ertoe doen en inspireren en vermaken we kijkers met populaire franchises (The Curse of Oak Island, The First 48 en History's Greatest Mysteries) en originele producties (The Hunt for Baltic Gold, Cops Who Kill en The Royal Kill List).
Over The HISTORY Channel
The HISTORY Channel brengt belangrijke verhalen uit de geschiedenis tot leven en maakt ze interessant voor de hele familie. Van de Romeinen tot aan de Tweede Wereldoorlog en van het Oude Egypte tot aan 9/11, The HISTORY Channel toont mensen en gebeurtenissen die nog steeds van invloed zijn op ons hedendaagse leven. The HISTORY Channel is beschikbaar via alle grote televisie-aanbieders in Nederland en België.
Uitdaging: aandacht genereren voor iets bekends
The Curse of Oak Island is een reality televisieserie over een team van treasure hunters op Oak Island voor de kust van Nova Scotia, Canada. De serie is een van de belangrijkste titels van The HISTORY Channel en is razend populair, zowel in de VS als Nederland. We zijn inmiddels alweer bij seizoen 11 aangekomen. Daarin zit dus de grootste uitdaging: hoe genereer je aandacht voor iets wat al bekend is?
Hulpvraag: het nieuwe seizoen interessant maken voor de Nederlandse kijkers
Kijkcijfers zijn erg belangrijk voor televisiemakers. Door te kijken naar de inhoud van seizoen 11, in combinatie met een analyse van wat een serie lokaal relevant maakt, wisten we de kijkcijfers op te krikken. Het hoogtepunt van dit seizoen was de succesvolle ondernemer Corjan Mol, een Nederlandse historicus, Europese onderzoeker bij The Curse of Oak Island en schrijver van het boek The Jerusalem Files. Hij ontdekte dat er een link was tussen Oak Island en de provincie Limburg. Tekens die gevonden zijn op Oak Island, zijn namelijk ook gevonden in grotten in Limburg, die daar vermoedelijk door de tempeliers zijn achtergelaten. Door deze bevindingen wist Corjan het team van Oak Island te enthousiasmeren om een bezoek te brengen aan de grotten in Nederland. Dit werd het lokale haakje waar we de campagne aan ophingen.
Onze aanpak: hoe lokaler, hoe beter
Om het Nederlandse publiek te enthousiasmeren hebben we de komst van de Curse of Oak Island-crew naar Nederland van tevoren met een brede groep media gedeeld. We hebben hierin optimaal samengewerkt met de bevlogen historicus Corjan Mol, die vanuit Nederland deelneemt aan de serie, en zijn mediarelaties met die van ons gecombineerd. Dit resulteerde in diverse mooie interviews met onder andere Algemeen Dagblad, de Telegraaf, Radio 1 en uiteraard regionale media zoals de Limburger en L1. Zo hebben we gezamenlijk buzz gecreëerd die kijkers heeft geënthousiasmeerd en aangemoedigd om het nieuwe seizoen te volgen.
Resultaten
- Seizoen 11 was het best presterende seizoen van The Curse of Oak Island;
- De première van aflevering 23, de aflevering die in Nederland werd gefilmd, was de best presterende uitzending;
- Seizoen 11 was de best presterende première van 2024 voor The HISTORY Channel Nederland tot nu toe.
“Door de analyse van Whizpr en hun scherpe blik op de lokale markt, hebben we het nieuwe seizoen van The Curse of Oak Island een enorme boost kunnen geven. We zijn heel tevreden met de resultaten die dit heeft opgeleverd en kijken uit naar een volgende succesvolle campagne voor het nieuwe seizoen."
- Joanna Fellows - Senior International Marcomms Manager Benelux & Nordics bij Hearst Networks EMEA
“Door het lokale haakje waren we in staat om het nieuwe seizoen van de serie nog relevanter te maken voor het Nederlandse publiek. Door diverse interviews op te zetten met expert Corjan Mol konden we een nieuwe doelgroep enthousiasmeren. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een grote toename van de kijkcijfers.”
- Linda van Essen - PR Consultant Whizpr
Meer cases
oor voor verhalen
oog voor digitale strategie
Net als jij, heeft jouw doelgroep een verhaal. Wij geloven in de waarde van jouw rol in dit verhaal. Door jouw content aan te laten sluiten op hun belevingswereld en een antwoord te bieden op hun uitdagingen en problemen, trek je ze dichter naar je toe. Geloof jij in de waarde van verhalen? Wij ook! Neem contact op en vertel ons wie je bent en wat je zoekt. Wij zijn een en al oor.