Hoe win je de aandacht van techjournalisten op IFA?

IFA-Berlin

Anker

Hoe win je de aandacht van techjournalisten op IFA?

Over Anker Innovations

Anker Innovations is expert in oplaadtechnologie en ontwikkelt apparaten ter ondersteuning van hoogwaardige audio, huisbeveiliging, entertainment en smart homes. De vier belangrijkste merken van Anker Innovations voor consumentenelektronica zijn Anker (smart charging), eufy (robot stofzuigers & huisbeveiliging), soundcore (hoogwaardige audio) en Nebula (projectoren voor entertainment). 

IFA-booth

Uitdaging: onderscheiden in een volle consumentenelektronicamarkt

De concurrentie in de consumentenelektronicamarkt is enorm. Opvallen tussen de vele aanbieders is een uitdaging, zeker nu consumenten steeds hogere eisen stellen aan slimme en energiezuinige apparaten. Alleen opvallen is dan ook niet genoeg. Sterke en goed onderhouden mediarelaties zijn cruciaal om ervoor te zorgen dat journalisten over je schrijven en jouw boodschap de juiste doelgroep bereikt.

Hulpvraag: hoe zorgen we ervoor dat journalisten Anker Innovations op IFA actief opzoeken en hierover publiceren?

IFA is de grootste consumentenelektronicabeurs in Europa en voor Anker Innovations het ideale evenement om zichtbaarheid te genereren. Het biedt bedrijven de kans hun merk en nieuwste producten onder de aandacht te brengen van journalisten en consumenten uit heel Europa. Een belangrijke reden om deel te nemen aan een beurs als IFA is om journalisten naar je stand te trekken. Maar hoe zorg je ervoor dat journalisten juist jouw stand bezoeken? 

Whizpr realiseert dit door een stabiele partner te zijn voor zowel Anker Innovations als voor techjournalisten, nog voordat het evenement begint. Wij onderhouden nauw contact met journalisten, zodat ze altijd op de hoogte zijn van productintroducties en bedrijfsontwikkelingen en bieden hen de mogelijkheid om de nieuwste producten te testen. Daarnaast is het belangrijk dat ze weten waar ze met vragen terechtkunnen en dat deze snel worden opgevolgd.

Onze aanpak: medialobby, demotour en interviews

Om de aanwezigheid van Anker Innovations op IFA maximaal te benutten en de mediarelaties te versterken, zette Whizpr een gerichte medialobby op. We brachten Nederlandse techjournalisten tijdig op de hoogte van Ankers programma en nodigden hen persoonlijk uit voor de persconferentie. Ook boden we hen de mogelijkheid om deel te nemen aan een door Whizpr georganiseerde 1-op-1 demotour met een Nederlandse Anker Innovations-woordvoerder. Deze aanpak zorgde ervoor dat een bezoek aan de Anker-stand een vast onderdeel werd op de IFA-agenda van onze warme contacten. Maar liefst 15 media bezochten Anker.

Tijdens de opbouw van de beurs werden journalisten ‘s ochtends vroeg verwelkomd met verse koffie van een barista en diverse versnaperingen, gevolgd door een persconferentie waarin de nieuwste producten werden gepresenteerd. Dit gaf hen de kans om in alle rust kennis te maken met de innovaties, nog vóór de beurs toegankelijk werd voor het grote publiek. Whizpr zorgde ervoor dat de Nederlandse techjournalisten goed werden opgevangen en direct na de presentatie alle relevante informatie in hun mailbox hadden.

Na de persconferentie begeleiden we de journalisten tijdens de 1-op-1 demotour langs de nieuwe producten. Hierbij konden ze direct vragen stellen aan een Nederlandse woordvoerder van Anker Innovations. Vragen die na afloop onbeantwoord bleven, werden door ons opgevolgd, zodat iedereen zo snel mogelijk over alle benodigde informatie beschikte.

Daarnaast hebben we een actieve follow-up gedaan met de journalisten, zodat zij direct konden beginnen met het testen van de producten zodra deze beschikbaar waren. Hierbij hebben we de lobby verder uitgebreid, zodat ook journalisten die niet op IFA aanwezig waren de kans kregen om de producten te testen. Dit resulteerde uiteindelijk in een groot aantal artikelen en reviews, wat de zichtbaarheid van Anker Innovations in Nederland aanzienlijk vergrootte.

 

 

 

IFA_booth

Resultaten: 

media titels aanwezig tijdens de persconferentie
0
één-op-één demotours met interviews
0
gepubliceerde artikelen
0
Reviews
0

“Mede dankzij de inzet van Whizpr hebben we tijdens IFA op een waardevolle manier contact kunnen leggen met Nederlandse tech- en lifestylejournalisten. Hun gerichte aanpak zorgde ervoor dat onze nieuwste producten tijdens en na de beurs optimaal onder de aandacht zijn gebracht bij de juiste media. De persoonlijke benadering en goede organisatie hebben bijgedragen aan een succesvolle beursdeelname, met mooie publicaties als resultaat.”

 - Marketing lead BNX-DACH, Anker Innovations

"Door onze mediarelaties persoonlijk uit te nodigen zorgden we ervoor dat Anker een vaste stop werd voor Nederlandse tech en lifestylejournalisten op IFA – met nieuwe contacten en mooie reviews als resultaat. Door de goede organisatie en de prettige samenwerking met Anker op de beursdagen zelf, was het een feestje om samen op de beurs te staan.”

- Account manager, Whizpr

Meer cases

Anker

eufy: Brand awareness, likeability en engagement vergroten

Centre of Excellence for Data sharing and Cloud

Het herpositioneren van een merk zonder herkenbaarheid te verliezen

Manhattan

Thought Leadership verstevigen door Manhattan een lokaal gezicht te geven

History Channel

The HISTORY Channel - The Curse of Oak Island

oor voor verhalen
oog voor digitale strategie

Net als jij, heeft jouw doelgroep een verhaal. Wij geloven in de waarde van jouw rol in dit verhaal. Door jouw content aan te laten sluiten op hun belevingswereld en een antwoord te bieden op hun uitdagingen en problemen, trek je ze dichter naar je toe. Geloof jij in de waarde van verhalen? Wij ook! Neem contact op en vertel ons wie je bent en wat je zoekt. Wij zijn een en al oor.