Influencercampagne: Vergroot zichtbaarheid en het aantal kijkers onder true crime-liefhebbers

Vergroot zichtbaarheid en het aantal kijkers onder true crime-liefhebbers

De uitdaging: de zichtbaarheid van Crime+Investigation onder de online doelgroep vergroten

Er is tegenwoordig een enorm aanbod aan films, series en tv-programma’s waar mensen uit kunnen kiezen. En een groot gedeelte van ons leven speelt zich online af. Crime+Investigation vroeg Whizpr om haar zichtbaarheid te vergroten bij true crime-liefhebbers en om het aantal reguliere kijkers binnen de kerndoelgroep – vrouwen tussen de 25 en 44 jaar – te verhogen. Het doel is om hen vaste kijkers van de zender en specifieke programma’s te maken. Dit alles met een strategie die verder gaat dan traditionele (TV-)promotie.

Onze aanpak: samenwerken met influencers

Whizpr ontwikkelde een TikTok-influencerstrategie gericht op Nederlandse vrouwen van 25 tot 44 jaar met een passie voor true crime. We kozen twee influencers met een authentieke connectie tot het genre en een hoge engagement rate:

  • MurdertalkNL (Priscilla) – bekend van haar succesvolle true crime-kanaal op TikTok, waar zij complexe zaken op een toegankelijke en integere manier bespreekt. Ze heeft een loyale community van true crime-liefhebbers opgebouwd die haar inzichten en persoonlijke invalshoek vertrouwen.
  • Jady Cadogan – content creator met een groot bereik onder jonge vrouwen, die maatschappelijke thema’s en spannende verhalen vertaalt naar herkenbare en toegankelijke content. Haar frisse en empathische stijl maakte haar zeer geschikt om nieuwe kijkers richting Crime+Investigation te trekken.

We voorzagen hen van materiaal zoals screeners, afbeeldingen en een uitgebreide briefing met achtergrondinformatie. Op basis hiervan schreven ze zelf een script, zodat de video goed aansloot bij hun eigen stijl. Ze maakten korte TikToks waarin ze unieke perspectieven over de misdaadzaken en -series deelden. Enkele dagen vóór de uitzending werden deze posts – met een call-to-action naar de uitzending – live gezet om aandacht en momentum te creëren. Om de exposure te maximaliseren, gaf Hearst de video’s een extra boost door gebruik te maken van TikTok Spark Ads.

Crime+Investigation - jady Cadogan

Resultaten

De twee influencers hebben een totaal van 191,7K volgers. Met in totaal 9 geplaatste video’s voor Crime+Investigation wisten zij een sterke betrokkenheid te creëren:

weergaven – bijna een miljoen keer bekeken
0
likes – duidelijke waardering van de doelgroep
0
reacties – actieve interactie en gesprekken
0
keer opgeslagen – content die mensen willen bewaren
0
keer gedeeld – versterking van organisch bereik
0
Crime+investigation case banner

“De samenwerking met Whizpr en de gekozen creators heeft ons geholpen om Crime+Investigation op een relevante manier te verbinden met een nieuwe generatie true crime-fans en onze kijkcijfers te verhogen. De TikTok-content voelde authentiek, sloot perfect aan bij ons merk én wist precies de juiste snaar te raken bij onze doelgroep.”

Joanna Fellows - Senior International Marcomms Manager – Benelux & Nordics at Hearst Networks EMEA

“Door samen te werken met creators die al een sterke band hebben met de true crime-community, konden we de doelgroep bereiken op het platform en op het moment dat zij het meest ontvankelijk zijn. Dit maakte de campagne zowel geloofwaardig als impactvol.”

Inge Conradi, PR Consultant bij Whizpr

 

Over Hearst Networks EMEA

Hearst Networks EMEA, dochteronderneming van Hearst, is eigenaar van Crime+Investigation en andere premium feitelijke entertainmentmerken zoals The HISTORY Channel, HISTORY2, BLAZE en COSMO TV in o.a. de Benelux, Scandinavië en Zuid-Europa. Met Crime+Investigation en populaire franchises als The First 48 en The Curse of Oak Island, én originele producties zoals Cops Who Kill, vertelt Hearst verhalen die inspireren, intrigeren en vermaken.

 

Over Crime+Investigation

Crime+Investigation brengt waargebeurde misdaden in beeld en geeft mensen een kijkje achter de schermen bij politieonderzoeken, misdaadlabs en rechtszaken. Het kanaal combineert documentaire-achtige storytelling met diepgaande analyses en is beschikbaar via alle grote tv-aanbieders in Nederland en België.

Meer cases

Datacore

DataCore Days: Het begin van langdurige relaties

Whizpr

Whizpr Technology Outlook: Kennis delen en duurzame relaties opbouwen

Anker

Hoe win je de aandacht van techjournalisten op IFA?

Anker

eufy: Brand awareness, likeability en engagement vergroten

oor voor verhalen
oog voor digitale strategie

Net als jij, heeft jouw doelgroep een verhaal. Wij geloven in de waarde van jouw rol in dit verhaal. Door jouw content aan te laten sluiten op hun belevingswereld en een antwoord te bieden op hun uitdagingen en problemen, trek je ze dichter naar je toe. Geloof jij in de waarde van verhalen? Wij ook! Neem contact op en vertel ons wie je bent en wat je zoekt. Wij zijn een en al oor.