Thought Leadership verstevigen door Manhattan een lokaal gezicht te geven

Manhattan

Manhattan AssociatesThought Leadership verstevigen door Manhattan een lokaal gezicht te geven

Over Manhattan Associates

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud- en on-premisesoplossingen op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. Het brengt informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supplychain executie aan de achterkant. Manhattans software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat haar klanten op een winstgevende manier kunnen groeien en de vruchten plukken van de omnichannelmarktplaats.

Manhattan banner

Uitdaging: Lokale woordvoerder positioneren als expert op het gebied van supply chain commerce

De uitdaging was om de visie van Manhattan als bedrijf door te vertalen naar lokale verhalen met dus ook een lokaal gezicht. Om dit te doen was het van belang om een voor de markt bekende woordvoerder, Pieter Van den Broecke, te positioneren als expert op het gebied van supply chain commerce.

Hulpvraag: Hoe verstevigen we onze Thought Leadership in Nederland?

Manhattan vroeg Whizpr om de positie van Manhattan op het gebied van supply chain commerce verder te verstevigen. Enerzijds door de naamsbekendheid van het bedrijf in de Nederlandse markt te vergroten en anderzijds door Pieter Van den Broecke als belangrijke woordvoerder voor de Nederlandse markt als thought leader te positioneren.  

Artikel

Onze aanpak: Het lokale verhaal vertellen

Tijdens verschillende brainstormsessies gedurende het jaar met Pieter en het team creëerden we verhaallijnen over verschillende onderwerpen. Op basis van deze verhaallijnen en de lokale input konden we unieke content maken, van uitgebreidere thought leadership artikelen tot krachtige opinieverhalen. Dit heeft geresulteerd in een breed scala aan coverage in verschillende soorten media, van technische media tot retail en zelfs business en podcasts. Ook lieten we Pieter vaak terugkomen als woordvoerder in media alerts en persberichten, wat verder bijdraagt aan zijn autoriteit op het gebied van supply chain commerce. Om dit verder uit te bouwen en zijn expertise bij nog meer journalisten te krijgen, zijn we sinds begin 2023 launching partner van het ANP Expert Support-programma. Onze klanten kunnen profiteren van deze samenwerking doordat hun quotes direct in de nieuwsfeed van vrijwel alle media in Nederland verschijnen. 

 

Resultaten: Meer kwalitatieve coverage

Alle thought leadership content is geplaatst in de belangrijkste media voor Manhattan. Daarnaast is een media alert over de nieuwe functie van Pieter binnen Manhattan uit september 2024 breed opgepakt in de media. Het nieuws werd onder meer gepubliceerd in het Financieele Dagblad, op Dutch IT Leaders en Logimerce.

0
thought leadership artikelen in tier 1 media
0
gepubliceerde quotes via ANP
0
opinieverhaal in een landelijk dagblad
0
podcasts

Mensen doen zaken met mensen. Daarom vind ik het belangrijk om de bedrijfsvisie van Manhattan door te vertalen naar lokale verhalen. Samen met Whizpr hebben we de positionering van zowel het bedrijf als onze lokale visie verbeterd, onder andere door lokaal relevante invalshoeken voor artikelen te creëren. Daarnaast heeft het ANP-programma bijgedragen aan deze missie door aan te haken op actueel nieuws. Ook hier hebben we mooie resultaten behaald.

 - Pieter Van den Broecke, EMEA Leader, Supply Chain Commerce Strategies, Manhattan

Manhattan is een bekende naam in de supply chain commerce-wereld. Dat betekent echter niet dat je niet continu moet blijven werken om die positie te behouden. Door lokale verhalen te creëren en lokaal relevante verhalen te vertellen, hebben we de positie van Manhattan in Nederland een nieuwe impuls gegeven. Hierin hebben we vooral fijn samengewerkt met het lokale team en in het bijzonder Pieter.

- Martine Korthals, PR Consultant, Whizpr

Meer cases

History Channel

The HISTORY Channel - The Curse of Oak Island

Tado

Inspelen op actualiteit om relevantie te verhogen

Introductie bij een breed publiek en bouwen aan mediarelaties

Cross Cloud

oor voor verhalen
oog voor digitale strategie

Net als jij, heeft jouw doelgroep een verhaal. Wij geloven in de waarde van jouw rol in dit verhaal. Door jouw content aan te laten sluiten op hun belevingswereld en een antwoord te bieden op hun uitdagingen en problemen, trek je ze dichter naar je toe. Geloof jij in de waarde van verhalen? Wij ook! Neem contact op en vertel ons wie je bent en wat je zoekt. Wij zijn een en al oor.