Whizpr Technology Outlook: Kennis delen en duurzame relaties opbouwen

Whizpr-Technology-Outlook
whizpr technology outlook

Uitdaging: De kennis en visie van klanten delen met media

Bij elke Technology Outlook die we organiseren is de uitdaging om de kennis en visie van onze klanten te delen met de juiste media, buiten persberichten en artikelen om. Daarnaast willen we duurzame relaties opbouwen tussen de woordvoerders van onze klanten en journalisten, zodat zij weten bij wie ze moeten zijn als ze input zoeken voor specifieke onderwerpen. Het is natuurlijk geweldig als er ook mooie verhalen verschijnen na het event, maar dat zien we als aangename ‘bijvangst’.

Hulpvraag: Hoe creëren we duurzame relaties met journalisten?

Journalisten zijn druk en kunnen niet alle evenementen van iedereen bijwonen. Om toch duurzame relaties op te kunnen bouwen, is het fijn om efficiënt te werk te gaan. Journalisten krijgen tijdens de Technology Outlook van meerdere partijen tegelijkertijd inzichten in één onderwerp én kunnen relaties met elkaar opbouwen tijdens de lunch. 

Onze aanpak: Een interactieve en informatieve sessie over één onderwerp

Elke keer kiezen we een actueel onderwerp waar onze klanten een visie op hebben en dat interessant is voor journalisten. We benaderen de juiste woordvoerders, zoeken een moderator die de discussie kan leiden, bepalen of de sessie online of offline moet plaatsvinden en boeken indien nodig een geschikte en goed bereikbare locatie. Als de agenda vastligt, nodigen we journalisten uit. 

In de zomer van 2024 organiseerden we een Whizpr Technology Outlook-event in The Press Room van de A’DAM Toren in Amsterdam. Deze editie stond in het teken van NIS2, de Europese richtlijn die strengere eisen stelt aan cybersecurity en organisaties in uiteenlopende sectoren raakt. Woordvoerders van Darktrace, Dell Technologies, Dynatrace, Veeam en Visma gingen onder leiding van een ervaren moderator in gesprek met journalisten van onder andere het NRC, Techzine, AG Connect, Dutch IT Leaders en Link Magazine. Er was ruimte om kritische vragen te stellen. Daarna gingen woordvoerders en journalisten tijdens een driegangenlunch met elkaar in gesprek over de impact van deze wetgeving en de uitdagingen die daarbij komen kijken.
 

 

 

 

video_uitzicht_lunch

Resultaten: 

  • Relaties opbouwen en versterken: veel gelegenheid voor, tijdens en na de lunch voor onze klanten en journalisten om elkaar te spreken, nieuwe relaties op te bouwen en bestaande relaties te verstevigen. 
  • Bekendheid met woordvoerders: meerdere klanten en journalisten hebben na de rondetafeldiscussie contact gehad over andere onderwerpen.
  • Inhoudelijke verdieping: journalisten kregen informatie over NIS2 die ze in hun verhalen kunnen verwerken. 
  • Er zijn diverse verhalen verschenen naar aanleiding van deze Whizpr Technology Outlook, onder andere in LINK Magazine en Techzine
     

“De Whizpr Technology Outlook draait om het delen van kennis en het versterken van relaties. Voor elke editie die we tot nu toe hebben georganiseerd was er zowel bij onze klanten als bij media veel interesse. Ook deze editie zorgde voor een inhoudelijke discussie en er zijn weer nieuwe contacten gelegd. Dit vormt een mooie basis voor nieuwe interactie tussen de aanwezige woordvoerders en media en in het verlengde daarvan nieuwe verhalen online en in print.”

 - Nini Joostens, PR Consultant, Whizpr

Meer cases

Anker

Hoe win je de aandacht van techjournalisten op IFA?

Anker

eufy: Brand awareness, likeability en engagement vergroten

Centre of Excellence for Data sharing and Cloud

Het herpositioneren van een merk zonder herkenbaarheid te verliezen

Manhattan

Thought Leadership verstevigen door Manhattan een lokaal gezicht te geven

oor voor verhalen
oog voor digitale strategie

Net als jij, heeft jouw doelgroep een verhaal. Wij geloven in de waarde van jouw rol in dit verhaal. Door jouw content aan te laten sluiten op hun belevingswereld en een antwoord te bieden op hun uitdagingen en problemen, trek je ze dichter naar je toe. Geloof jij in de waarde van verhalen? Wij ook! Neem contact op en vertel ons wie je bent en wat je zoekt. Wij zijn een en al oor.