Contentcreatie
Content
creatie
Rijke content, barstensvol van jouw DNA
Als we jouw doelgroep en hun behoeften in kaart hebben gebracht, gaat de magie pas echt beginnen! In contentcreatie mag ons analyserende PR-brein zich creatief gaan uiten. We creëren rijke content waarmee je op verschillende kanalen een eenduidig verhaal vertelt, dat aansluit bij de belevingswereld en uitdagingen van je doelgroepen. We verweven jouw DNA in tekst en beeld en zorgen dat deze altijd herkenbaar is en fans creëert, door middel van de juiste mix van onder andere PR, Inbound Marketing en Digital Marketing.
De fundering
Deze ingrediënten liggen aan de basis van onze contentcreatie.
Ingrediënt 1: Herkenbaarheid in tekst
Het is belangrijk om je doelgroep aan te spreken op een manier die hen past, maar net zo goed past bij jouw organisatie. En dat niet één keer, maar op een consistente manier. We zorgen ervoor dat we geschreven content met een herkenbare tone of voice naar buiten brengen. Want herkenbaarheid in tekst vergroot de kans op engagement van je doelgroep.


Ingrediënt 2: Herkenbaarheid in beeld
Contentcreatie gaat om meer dan tekst alleen. Ook beeld is content, en net zo belangrijk. Herkenbaarheid in tekst geldt ook voor herkenbaarheid in beeld. Door samen met ons te kiezen voor een vaste huisstijl met herkenbare kleuren en visuals zorg je ervoor dat jouw content er sneller uitspringt en je de betrokkenheid met je doelgroep vergroot.
Ingrediënt 3: Menselijkheid
Mensen doen geen zaken met bedrijven, maar met de mensen die voor bedrijven werken. Daarom moet voor je doelgroep altijd duidelijk zijn wie jouw organisatie vertegenwoordigt. Dit doen we door jouw content via “executive profiling” een gezicht te geven. Oftewel, we maken niet alleen dankbaar gebruik van de kennis van experts in jouw organisatie, maar maken hen ook zichtbaar en geven hen een podium. Zo zorgen we voor een nog groter bereik van je verhaal.

Creaties in diverse vormen
Onze contentcreatie brengt Inbound Marketing en PR samen: we creëren een verhaal dat uitgaat van de uitdagingen van jouw doelgroep en jouw DNA. Dit kan vorm nemen in diverse soorten content, voor diverse kanalen:
Webteksten
We creëren relevante content op jouw gehele website en zorgen dat deze aansluit op de uitingen van al jouw kanalen. Door middel van SEO trekken we \kwalitatieve websitebezoekers aan.
Persberichten
Wij houden ons medianetwerk op de hoogte van jouw relevante ontwikkelingen, zoals: nieuwe klanten, producten en financieel nieuws.
Artikelen
Door middel van artikelen bieden we informatie die jouw doelgroep meer inzichten biedt en verder helpt. Artikelen zijn mogelijk in de vorm van blogs, opiniestukken, interviews of klantverhalen.
Infographics en visuals
Infographics en andere visuals verduidelijken jouw boodschap in tekst en beeld, in jouw herkenbare stijl.
Podcast
Een podcast biedt de kans om langer stil te staan bij een onderwerp, mensen aan het woord te laten en biedt nuance. Deze vorm van content wordt bijvoorbeeld onderweg (in de trein of auto) gemakkelijk geconsumeerd.
Whitepaper/e-books
Als jouw publiek behoefte heeft aan verrijking, kun je hen een white paper of e-book aanbieden. Zo laat je jouw doelgroep zien dat jij als expert hun probleem kunt oplossen en hierin geïnteresseerd bent. Hoe relevanter de content, hoe meer iemand bereid is zijn gegevens aan je toe te vertrouwen. Zo start je met het opbouwen van je fanbase.
Case studies
In een case studie laat je jouw klanten aan het woord: hoe is hun probleem opgelost met jouw hulp? We tonen een eerlijke en relevante blik, die bijdraagt aan jouw geloofwaardigheid.
Video
Met video schijn je een nieuw licht op jouw verhaal. Geef een kijkje achter de schermen, een persoonlijk interview of maak een nieuw concept visueel duidelijk.
Contentcreatie,
in de mix
Voor een succesvolle geïntegreerde communicatie stemmen we jouw Contentcreatie
af met:
Digital Marketing
Marketing via online kanalen en digitale technologieën
In tekst en beeld brengen we jouw verhaal tot uiting, op een wijze die relevant is voor de doelgroep. We activeren alle soorten content in geschreven en visuele stijl. Denk hierbij aan: webteksten, blogs, interviews, video’s, podcasts en infographics.
Inbound Marketing
Inspelen op de vraag en behoefte van de klant
We onderzoeken de behoeften van jouw publiek en maken inzichtelijk waar zij nu écht op zitten te wachten. Contentcreatie is hier de glinsterende verpakking rondom jouw oplossing voor hun uitdagingen.
PR
Het relevante en onderscheidende verhaal bevordert de relatie tussen organisatie en publiek
Wij verpakken jouw relevante en onderscheidende verhaal in diverse soorten online en offline content. Denk aan: krantenartikelen, interviews, reviews of een opiniestuk.
Social Media
Ga de directe interactie aan met jouw publiek, middels marketing- en PR-activiteiten op social media.
We creëren herkenbare content voor jouw Social Media-campagnes en bewerkstelligen een ongoing communicatiestroom door middel van gepromote posts of organische posts op bijvoorbeeld Instagram, Twitter, LinkedIn, Facebook of Tiktok.
Marketing Automation
Een effectieve indeling en planning van content voor verschillende online kanalen
Speel in op de informatiebehoefte van je doelgroepen door middel van een geautomatiseerde contentstroom. Hubspot is een tool waarmee je (smart) content publiceert, optimaliseert en op maat aan de doelgroep presenteert.
Ga de interactie aan met jouw doelgroep