Inbound Marketing

Inbound
Marketing

Wat leer je van jouw publiek?

Jouw doelgroep heeft een verhaal. Wij geloven in de waarde van jouw rol in dit verhaal. Door middel van Inbound Marketing maken we deze nóg waardevoller, door ons af te vragen: Waar zit jouw doelgroep nu écht op te wachten? Wat zijn hun vragen en problemen? Door jouw content aan te sluiten op de belevingswereld van jouw doelgroep en een antwoord te bieden op hun uitdagingen en problemen, trek je ze dichter naar je toe. We stoppen met verkondigen en gaan luisteren. 

Neem contact op

De fundering

Deze ingrediënten liggen aan de basis van onze Inbound Marketing.

Ingrediënt 1: Het verhaal

We gaan jouw publiek niet meer simpelweg vertellen wat je te bieden hebt, maar geven diepte aan jouw verhaal. Want, de opkomst van het internet heeft veel veranderd. Zo zijn we onder meer dankzij Google en Social Media veel beter in staat om te luisteren naar de vragen die een doelgroep heeft. Luisteren is hierdoor belangrijker dan verkondigen.

Samen gaan we op zoek naar jouw kern, jouw waarde. We zoeken een antwoord op de vragen:

  • Wat gebeurt er in de wereld waar jij deel van uitmaakt?
  • Wie in die wereld is jouw doelgroep?
  • Wat kan die doelgroep niet zonder jou?

De antwoorden vormen de basis van jouw verhaal, die we naar jouw publiek gaan communiceren.

Whizpr Het verhaal
Whizpr zoekwoordenonderzoek en SEO-analyse

Ingrediënt 2: Zoekwoordenonderzoek en SEO-analyse

Met onze ervaren blik aan jouw zijde, kun je vooruit kijken en voorspellen: hoe gaat jouw publiek zich bewegen en ontwikkelen? En hoe sta jij met elke stap die zij nemen steeds klaar als helper? Deze voorspelling baseren we op onderzoek en analyse, zoals een zoekwoordenonderzoek en SEO-analyse. Door middel van SEO creëren we handvatten voor het vergroten van de vindbaarheid van je website in de zoekmachines. Hiervoor kijken we waar de informatiebehoefte van jouw publiek ligt en hoe we dit in een logische structuur vatten. We spelen in op onze bevindingen door de content van jouw gehele website hierop te baseren, zodat we een kwalitatief publiek aantrekken.

Ingrediënt 3: Analyse

Door jouw verhaal en dat van de doelgroep te combineren en te analyseren, komen we gaandeweg tot nieuwe verhaallijnen. We creëren gelaagde content voor diverse doelen en diverse kanalen, maar altijd gericht op de behoefte van jouw publiek. Zo realiseren we een toename aan kwalitatieve leads en maken we van klanten merktrouwe fans.

Whizpr Analyse

Inbound Marketing,
in de mix

Voor een succesvolle geïntegreerde communicatie stemmen we jouw Inbound Marketing af met:

Digital Marketing

Marketing via online kanalen en digitale technologieën

We leren meer over de (wel- of niet-bewuste) behoefte van jouw doelgroep vanuit de data die we ophalen uit interacties. Zo wordt het gedrag van jouw publiek meetbaar en voorspelbaar en kun je jouw communicatie hierop aansluiten en verbeteren.

PR

Het relevante en onderscheidende verhaal bevordert de relatie tussen organisatie en publiek

Ook bij PR ligt de inhoudelijke focus op het relevante verhaal voor jouw doelgroep. Door berichten in de media creëer je autoriteit op externe platforms, die bijdraagt aan jouw status.

Contentcreatie

Jouw herkenbare identiteit en boodschap weergegeven in tekst, beeld en gedrag

In de vorm van tekst en beeld geven jou een relevante rol in het verhaal van jouw doelgroep. We verspreiden jouw content in de vorm van bijvoorbeeld webteksten, blogs, interviews, video’s, podcasts en infographics.

Social Media

Ga de directe interactie aan met jouw publiek, middels marketing- en PR-activiteiten op social media.

Je leert van jouw doelgroep door middel van interactie. Social Media is hierin onmisbaar en vaak de eerste link in een inbound-strategie. Wij zetten jouw Social Media-strategie uit en verzorgen organische posts, gepromote posts, campagnes en webcare.

Marketing Automation

Een effectieve indeling en planning van content voor verschillende online kanalen

Inbound Marketing legt een belangrijke link tussen de relevante boodschap en de commerciële boodschap. Met gebruik van de juiste data automatiseren wij dit proces en verzamel jij nog meer waardevolle input.

Ga de interactie aan met jouw doelgroep