Proudly presenting: het whizpr realtime brand dashboard

Banner

De manier waarop we omgaan met data en rapportages wordt steeds transparanter en eenvoudiger. Dit zie je terug in allerlei processen, we laten data en rapportages optimaal in ons voordeel werken! Ook in de communicatiebranche zien we dit al enige tijd. Activaties op eigen platforms zijn al langer prima (en in real time) meetbaar; er valt precies te achterhalen hoeveel bereik, interacties, klikken en conversies je scoort. Het resultaat van PR-activiteiten (zowel online als geprint als op tv of radio) is echter een ander verhaal. Deze zijn meestal terug te vinden op het platform van een ander…

We lopen bij Whizpr al enige tijd rond met het plan een oplossing te ontwikkelen om een belangrijk deel van onze PR-activiteiten inzichtelijk te maken. We zijn hiermee aan de slag gegaan, hebben de juiste partner gevonden in Clipit uit Nijmegen en vol trots introduceren we hierbij het Whizpr Realtime Brand Dashboard! Hiermee zijn we (als eerste Benelux-bureau) in staat real time en volledig transparant te rapporteren aan elke organisatie of zelfs elk individu die/dat daar behoefte aan heeft. Het Whizpr Realtime Brand Dashboard is altijd en overal te raadplegen en geeft een realtime weergave van de zaken die belangrijk zijn voor onze klanten. Wat dat precies is, bepalen zij zelf. Dat kan een overzicht zijn van de (online) publicaties, share of voice van de belangrijkste bronnen, trending topics rondom hun merk en de belangrijkste highlights in deze publicaties.


Realtime brand dashbord

“Het Realtime Brand Dashboard is één van de oplossingen waarbij we overzicht en inzicht in de mediadata bieden waarmee we de experts van Whizpr ondersteunen.”

– Charissa Smits, Clipit Media Monitoring –


Bij de ontwikkeling van het Whizpr Realtime Brand Dashboard hebben we nauw samengewerkt met de experts van Clipit. Zij hebben ruime ervaring in het monitoren van media en het inzichtelijk aanbieden van die data aan honderden (grote) organisaties in de Benelux. Clipit is vertrouwd met het op maat bieden van de relevante en meest complete data ten behoeve van interpretatie. Deze data voedt het Whizpr Realtime Dashboard en wij zorgen ervoor dat de juiste data optimaal weergegeven wordt in een unieke, tailor-made (op basis van de nodige interpretatie) en veilige omgeving.


“Kwaliteit en snelheid staan vaak haaks op elkaar. Snel inzicht geeft vaak geen kwaliteit, en om kwaliteit te bieden heb je tijd nodig. Het Whizpr Realtime Brand Dashboard tackelt deze uitdaging. Het is een perfecte combinatie van de realtime, snelle en complete data van Clipit, aangevuld met de duiding en het advies van onze experts.”

– Annerieke Kamphuis, Whizpr –



1. Real time

Zit je in een overleg en wil je je collega’s een update laten zien van de meest recente publicaties rondom je merk? Of wil je elke ochtend direct op de hoogte zijn van mogelijke issues waarbij jouw merk betrokken is? Met behulp van de data vanuit Clipit is een publicatie, zodra deze verschijnt, ook te zien in jouw Realtime Brand Dashboard. Dit geldt voor online publicaties en print-publicaties in kranten en tijdschriften. Indien gewenst kunnen we hier zelfs televisie en radio aan toevoegen.


2. Transparant

Wil je echt álles weten over je merk, of ben je vooral geïnteresseerd in de media die voor jouw merk het belangrijkst zijn? Door het instellen van filters zorgen we ervoor dat je juist die data ziet die ertoe doet en dat er zo min mogelijk ruis op de lijn zit. Hierin speelt Whizpr natuurlijk graag een adviserende rol, we vinden het belangrijk dat jij in controle bent over je merk. Samen zorgen we ervoor dat er een Realtime Brand Dashboard komt te staan dat jou te allen tijde op een duidelijke manier inzicht biedt in de data die belangrijk zijn.

Daarnaast is dit dashboard een prima manier om te controleren of je on track zit met de te behalen KPI’s. Volledige transparantie is het uitgangspunt!


3. Interactief

Ben je op zoek naar inzicht in hoe je persbericht van de afgelopen week is opgepakt? Na het afstemmen van de juiste filters ben je zelf in staat de periode aan te passen waarvan je de publicaties wil zien. Zo zie je de data die op dat moment relevant voor je is.

“Voor het volgen van je hele merk of juist een specifieke campagne is dit een tool die je niet kunt missen.


4. Op maat

Elke organisatie is anders; met andere overlegstructuren, andere rapportages en andere focus. Om hier optimaal op aan te sluiten maken we eerst samen een plan voor de rapportage. Zo zorgen we ervoor dat je een rapportage op maat krijgt waarmee je altijd voorbereid bent op nieuwe vragen en inzichten.


Toekomstmuziek

Het Whizpr Realtime Brand Dashboard biedt momenteel al een groot aantal mogelijkheden voor het visualiseren van datastromen. Van meest actieve online influencers tot en met sentimentanalyse. In de nabije toekomst zullen we steeds meer databronnen toevoegen aan het dashboard zodat daarmee ook nieuwe verbanden gelegd kunnen worden, wat leidt tot frisse inzichten. Denk aan Google Analytics, diverse advertentieplatformen of social media. De mogelijkheden zijn eindeloos en wij blijven hiermee experimenteren!


Meer weten?

Wil je meer weten over het Whizpr Realtime Brand Dashboard en wil je een demo zien? Bekijk dan het demodashboard, vul ons contactformulier in of bel met Freek Sanderink of Paul Maris op 0317 – 410483. We vinden het leuk om met je mee te denken over jouw rapportage op maat!


Cases in the spotlight

Tado

Inspelen op actualiteit om relevantie te verhogen

Innr

Introductie bij een breed publiek en bouwen aan mediarelaties

VMware

Cross Cloud

VMware

Introductie Erik de Geus