Introductie bij een breed publiek en bouwen aan mediarelaties
Innr
introductie/
bouwen mediarelaties
Over Innr
Innr is het verhaal van Jeroen en Rob. Twee ex-managers van Philips die één passie delen; het creëren van slimme verlichting die betaalbaar, gebruiksvriendelijk en voor iedereen naar wens toepasbaar is. Samen hebben ze Innr in 2012 opgericht om al hun energie te steken in het creëren van mooie, praktische en hoogwaardige slimme oplossingen. Door te denken en werken in simpele oplossingen voor alledaagse situaties, kan Innr inspelen op de behoeften van klanten en handige Smart Light deals aanbieden. Voor huis, kantoor en tuin; Innr biedt prettig licht voor iedereen.
Uitdaging: een plek claimen in een concurrerende markt
Begin februari 2021 kwam uit de Smart Home Monitor van Multiscope dat er 1,4 miljoen Nederlandse huishoudens gebruik maken van slimme verlichting. De concurrentie op de ‘smart home’-markt is moordend. Voor Innr is het een uitdaging om zich te onderscheiden de Nederlandse consument kennis te laten maken met hun oplossingen voor slimme verlichting..
Hulpvraag: relevantie creëren bij een breed publiek
Innr heeft ons gevraagd hen te helpen bij het verder bouwen aan de naamsbekendheid en zo een de mainstream en lifestyle doelgroep aan te spreken. Er wordt bij deze hulpvraag een beroep gedaan op ons netwerk van mediarelaties en op onze kennis van de doelgroep en tone of voice om die doelgroep te bereiken.
Onze aanpak: een laagdrempelige kennismaking
Door onze kennis van en warme relaties met de media en de doelgroep waar Innr zich op richt, konden we de juiste producten en oplossingen relevant maken voor de juiste media en doelgroep. Om een voorbeeld te geven; door de pandemie was thuiswerken lange tijd de norm en goede verlichting die de productiviteit stimuleert, is een belangrijk onderdeel van het thuiskantoor. Met behulp van een `messaging framework` hebben we de doelgroep en juiste messaging bepaald en vanuit daar hebben we persberichten, pitches en een blog voor op de website ontwikkeld. Deze zelfde methode hebben we herhaald bij slimme tuinverlichting om de huiskamer te verlengen. Door middel van deze verhaallijnen hebben we vele uitingen kunnen realiseren bij media op gebied van lifestyle, tech, smart home en samenwerkingen opgezet met influencers.
Resultaten
Door het creëren van de juiste verhaallijnen en daarmee relevantie voor de diverse doelgroepen (tech, lifestyle en mainstream) te benadrukken, hebben we mooie resultaten kunnen behalen. In een jaar tijd is het merk Innr een bekende speler geworden in de slimme verlichtingsmarkt en is de share of voice aanzienlijk vergroot.
We hebben Whizpr ingeschakeld om mee te denken over onze positionering in de markt en het werken aan de naamsbekendheid. Door het inzetten van hun brede medianetwerk hebben we waardevolle resultaten behaald en heeft Innr een belangrijke plaats kunnen veroveren binnen het medialandschap en zijn we een bekend merk in de markt.
- Joyce Brouwer - Marketing Manager
Innr denkt als bedrijf graag mee met de consument. Dit konden wij in onze communicatie naar de media ook goed inzetten en verpakken in de juiste boodschap naar de juiste doelgroep. Door het zo relevant en laagdrempelig mogelijk te maken, hebben we Innr onder de aandacht kunnen brengen bij diverse media op het gebied van tech, maar ook lifestyle en daarmee dus ook een divers publiek kunnen bereiken. Dat is ook terug te zien in de resultaten.
- Linda van Essen - PR consultant
Meer cases
oor voor verhalen
oog voor digitale strategie
Net als jij, heeft jouw doelgroep een verhaal. Wij geloven in de waarde van jouw rol in dit verhaal. Door jouw content aan te laten sluiten op hun belevingswereld en een antwoord te bieden op hun uitdagingen en problemen, trek je ze dichter naar je toe. Geloof jij in de waarde van verhalen? Wij ook! Neem contact op en vertel ons wie je bent en wat je zoekt. Wij zijn een en al oor.