Digitaal introduceren van een nieuw product

Header_sony_case

Sony
introduceren nieuw product

Over sony

Sony Electronics Benelux is een creatief entertainmentbedrijf met een duurzame technologische basis. Het bedrijf richt zich op de verkoop van onder meer TV’s, mobiele telefoons, video- en audio-producten. Het doel van Sony is om de wereld te verrijken met emotie via creativiteit en technologie.

Foto

Uitdaging: interactie behouden met de doelgroep

De uitdaging van Sony is, net als voor vele andere merken, contact en interactie behouden met de doelgroep. In tijden van COVID-19 zijn er weinig tot geen fysieke ontmoetingen mogelijk. Daarom zal interactie voornamelijk digitaal moeten plaatsvinden. 

Hulpvraag: aandacht genereren voor een nieuw product

Sony wilde door middel van een origineel digitaal event een contactmoment inbouwen met media en influencers, waarbij het gaat om zowel bestaande als nieuwe contacten. 
Het event dat werd georganiseerd door Sony was een digitale workout sessie, onder leiding van een personal trainer, waarin deelnemers de nieuwe WF-SP800N NC sport headphones konden testen. De focus van het event lag op de volgende USP’s: noise-cancelling en het goed blijven zitten van de headphones tijdens het sporten. Om een groot aantal deelnemers en een zo groot mogelijk bereik te genereren, deed Sony een beroep op ons brede netwerk van mediarelaties in de lifestyle-sector.   

Meeting_mock_up

Onze aanpak: de juiste influencer met de juiste boodschap

Post

Voor dit online event hebben wij Sony geadviseerd om hoofdzakelijk samen te werken met micro-influencers. Micro-influencers richten zich op een eigen niche en bereiken daarom een specifieke doelgroep. Ze zijn erg betrokken bij die doelgroep, wat resulteert in veel interactie. Micro-influencers staan daarnaast vaak open voor samenwerkingen en steken doorgaans veel werk in het creëren van mooie content. Naast influencers hebben we ook ingezet op lifestyle media en diverse redacteuren uitgenodigd voor het event. Op die manier konden zij de headphones op een unieke manier ervaren en die ervaring meenemen bij het maken van content. Door ons brede netwerk van influencers en lifestyle journalisten, is er veel authentieke content gerealiseerd.

Resultaten

We wisten een groot aantal influencers en media te enthousiasmeren om op een creatieve manier kennis te maken met de voordelen van de WF-SP800N NC sport headphones. Dit heeft geresulteerd in veel mooie content bij de influencers en coverage opgeleverd in diverse (lifestyle)media. 

0
Reach on Instagram
0
Posts on Instagram
0
Stories on Instagram
0
Print & online articles

Samen met Whizpr hebben we gekeken naar de beste manier om de doelgroep digitaal te bereiken. We hadden een toffe activiteit, een uitstekend product én de juiste influencers en media. De adviserende rol en de contacten van Whizpr hebben bijgedragen aan het succes van dit online evenement.

 - Quint Dekker ; PR Manager Sony Benelux

Micro-influencers staan bekend om de betrokkenheid en interactie met hun volgers en kunnen via die weg hun enthousiasme overbrengen op de beoogde doelgroep van Sony. Door de influencers en media zelf kennis te laten maken met het product tijdens een digitaal event, hebben we oprechte en unieke content kunnen realiseren.

- Linda van Essen

Meer cases

Tado

Inspelen op actualiteit om relevantie te verhogen

Innr

Introductie bij een breed publiek en bouwen aan mediarelaties

VMware

Cross Cloud

VMware

Introductie Erik de Geus

oor voor verhalen
oog voor digitale strategie

Net als jij, heeft jouw doelgroep een verhaal. Wij geloven in de waarde van jouw rol in dit verhaal. Door jouw content aan te laten sluiten op hun belevingswereld en een antwoord te bieden op hun uitdagingen en problemen, trek je ze dichter naar je toe. Geloof jij in de waarde van verhalen? Wij ook! Neem contact op en vertel ons wie je bent en wat je zoekt. Wij zijn een en al oor.