Positionering in een concurrerende markt

Anker

Anker
positionering

Over anker

Anker Innovations is een wereldleider in oplaadtechnologie en ontwikkelaar van apparaten ter ondersteuning van hoogwaardige audio, huisbeveiliging, entertainment en de opkomende smart homes. Anker Innovations richt zich hierop met volgende merken: Anker, Eufy, Soundcore en Nebula.

Stofzuiger

Uitdaging: Naamsbekendheid creëren tijdens IFA

Anker Innovations is sinds 2018 actief op de Europese markt en wil zichzelf graag introduceren bij het grote publiek en de media. Het doel is om naamsbekendheid te creëren rondom Anker Innovations en om het merk te positioneren als innovatieve speler op een concurrerende consumentenelektronicamarkt. De focus ligt hierbij op het Nederlandse publiek en in het bijzonder de Nederlandse media. Aanwezigheid tijdens IFA, een grote vakbeurs voor consumentenelektronica, was daarvoor de uitgelezen kans. 

Hulpvraag: IFA inzetten om Anker Innovations op de kaart te zetten

Anker Innovations heeft de volgende hulpvraag bij ons neergelegd: Hoe kan Anker Innovations hun aanwezigheid bij de IFA inzetten om Nederlandse technologie- en lifestyle media op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met de producten? Er wordt bij deze hulpvraag een beroep gedaan op ons netwerk van mediarelaties en op ons advies over de beste aanpak in Anker Innovations’ deelname aan de beurs.

Vierdaagse

Onze aanpak: Primeurs & interviews aanbieden

website

Om journalisten te informeren op de aanwezigheid van Anker Innovations aan de IFA, hebben we diverse persberichten met aankondigingen van nieuwe producten onder embargo gedeeld met relevante technologie- en lifestyle media. Door onze warme contacten met diverse media en de kwaliteit van de producten van Anker Innovations hebben we de journalisten kunnen enthousiasmeren om kennis te maken met Anker. Die journalisten hebben we vervolgens uitgenodigd om tijdens de IFA deel te nemen aan een demotour. Ook hebben we hen de kans geboden om de marketingmanager uit China exclusief te interviewen. Na afloop van de IFA kregen de journalisten de kans om de producten van Anker zelf testen voor een review.

Resultaten

0
Journalisten voor de demotour
0
Interviews tijdens IFA
0
Persberichten
0
Reviews

Merkbare aanwezigheid op de IFA was een belangrijke eerste stap voor ons in het betreden van de Europese markt. Met behulp van Whizpr hebben we ervoor gezorgd dat er aandacht gecreëerd werd rondom onze deelname aan de beurs en bovendien dat Anker Innovations na afloop op verschillende manieren positief in de media verscheen.

 - Claudia Meijer - Country Manager Benelux bij Anker Innovations

Door de journalisten uit te nodigen op de IFA konden we hen meenemen in het verhaal en de producten van Anker Innovations. De laagdrempelige kennismaking zorgde voor veel media-aandacht voor Anker waar uiteindelijke mooie resultaten uitkwamen. Maar misschien nog wel het belangrijkste is dat de IFA de basis legde voor een langdurige samenwerking tussen de journalisten en Anker.

- Iris Tempels

Meer cases

Tado

Inspelen op actualiteit om relevantie te verhogen

Introductie bij een breed publiek en bouwen aan mediarelaties

Cross Cloud

Introductie Erik de Geus

oor voor verhalen
oog voor digitale strategie

Net als jij, heeft jouw doelgroep een verhaal. Wij geloven in de waarde van jouw rol in dit verhaal. Door jouw content aan te laten sluiten op hun belevingswereld en een antwoord te bieden op hun uitdagingen en problemen, trek je ze dichter naar je toe. Geloof jij in de waarde van verhalen? Wij ook! Neem contact op en vertel ons wie je bent en wat je zoekt. Wij zijn een en al oor.